söndag 8 juli 2018

Tomaterna mognar....

Hej!
Torrt och varmt!!!!!
Jobbigt väder,tycker jag.
Men tomaterna mognar i växthuset.Så det får bli lite bilder på dom.

En vanlig röd växthustomat.
F1Gemini.


Mörk tomat.Indigo rose.

Detta tror jag är Black cherry.

Sungold
söt och god

Snack paprika.

Spetspaprika som blir röd såsmåningom.

Tänk att det av en potatis kan bli så många.
Denna hade satt sig själv ihop med ärtor och bönor.


Lille Sven kikar lite på den nya sittdynan,
som jag köpt på slöjdmässan i Hjo.

Ha det bra!
Margareta

2 kommentarer:

lisashus sa...

Åh , så många härliga tomater du har och paprikor dessutom! Hade gärna haft, men när det är så torrt vågar jag inte eftersom jag har begränsat med vatten på torpet. Igår fick vi ca 9 mm regn och det var då skönt med en mulen och regnig dag. Idag är värmen tillbaks igen. Ja, en märklig somnar och jag gillar inte heller värme. Inga blåbär, ingen svamp. Vi får hoppas på lite svalka och regn framöver!
Kram
Lisa

Anne-Mari sa...

Ja, dette tørre , varme været er ikke bra. Jeg vanner og vanner. Og svetten renner så fort man rører på seg! Man skal jo ikke klage når solen skinner, men dette er litt for mye for meg! Nå er det flere skogsbranner , ikke langt herfra og det liker jeg ikke! Håper på regn, men det har vi jo gjort lenge.
Så mange ulike og fine både tomater og paprika du har. Herlig å smake når det er ferdig. Og poteter til en middag, utav bare en potet!
Ha en fortsatt fin julimåned!
Vh.Anne-Mari