söndag 27 januari 2019

Fynd.....

Hej!
Idag var det snöyra.
Inget favoritväder precis.
Men inne är det varmt och gott.
Skogspromenad nr 1 för dagen är gjord. 
När man gick med vinden i ryggen var det ok. 
Annars var det ganska bistert.Snön fastnade i Stinas fötter....

Denna veckan har jag gjort lite fynd.Känns som längesen sist.

En snabbis på Erikshjälpen igår,resulterade i denna fina soppterrin och fat.
Inget lock.Men min tanke är ju att ha denna terrin som blomkruka.
Det är Gustavsberg Paris.
50kr var priset.


Så var jag i Hånger på utförsäljning av  sekunda strumpor.
Jag gillar verkligen Cai:s strumpor.
Snygga och sköna.
Det blev en rejäl påse.....


En annan dag köpte jag en kruka  hyacint för 5kr. 
Tre lökar för en femma,kan man kalla fynd.
Planterade dessa i en fin kruka med liten björkriskrans.

Jag har också passat på att köpa fröer på Blomsterlandet.
Denna veckan var det 50%.
Jag gjorde en inventering först av mina gamla frön.


Så kan man fynda hemma.
Har gått igenom pelargonerna i lagårn,nästan alla.
Plockat av gula blad och vissna blommor. Omplantering får vänta några veckor till.
Detta var den finaste pelargonen efter rensning.


Pelargonförfall kan vara rätt fint.
Nån blomma fick följa med in och sattes i vas.

Ha det så bra det går i snöyran!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka fynd du har gjort, så mycket fint! Den terrinen är verkligen jättefin och så passande som blomkruka! Sockorna ser också sköna och fina ut! Kul när man har turen att ramla över reor.
Den krukan med hyacinter är också otroligt fin!
Ja, vilket snöoväder vi har här också. Det både blåser och snöar här och snön är sådär torr och fin, nästan som skyltsnö! Hoppas att det inte blir långvarigt!
Njut av sista januariveckan! Så skönt att januari snart är över!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Vilka fynd du gör, terrinen är underbar! Och att ha blommande pelargoner NU? Undrar hur mina ser ut som bott i en påse i en mörk källare och inte fått en droppe vatten?

Önskar dig ett fint slut på januari.
Kramar från Eva-Mari

MirandaMaräng sa...

Vilka härlig fynd du gjort. . .verkligen ett bra pris för den fina terrinen!
Trevlig Helg!
Kram