söndag 3 februari 2019

Snö och någon blomma och...

Hej!
Mer snö.
Snöskottning varje dag mer eller mindre.
Pulsa i snöklädd skog.
Det är vinter med andra ord.

I början av veckan mötte vi en ardenner med släde.
En vacker syn.

Så har vi trampat upp stigar på våra skogsrundor.


Nästan varje gång,när vi ska gå på eftermiddan,så sätter sig Stina framför huset.


Idag på morgonen.


När det var julmarknad på Huseby,köpte jag en slags cyklamenknöl.
Den har stått i verandan svalt och det har inte hänt något.
Så satte jag in krukan  och snart kom ett par fina blommor.


Liten och söt.


På en pall i köket,står en hyacint.
Det är nog ett mellanting av jul och vår-hyacint.


De rosa blommorna har en vit kant.


Här är köksbordet med sitt "nya"ytskikt.
Träet framträder och det blir en mer livfull yta.
Tre omgångar med hårdvaxolja blev behandlingen efter färgskrapet.
(Hade ganska ont i armen ett tag efteråt.)
Jag tycker resultatet blev bra.


Ett gammalt trälock är fint att ha som underlägg.


....så går vi en runda igen.

Ha det bra i snön!
Margareta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ja, nu har vi fått snö så vi klarar oss ett tag. Men risken finns att det kommer mer. Bara att tacka och ta emot. Jag slipper skotta åtminstone! Men ont i armen har jag ändå av sågandet. Nu är hyllan målad och på plats. Vad ska jag nu hitta på?

Ditt bord ser fint ut... att förnya och göra små förändringar är roligt. Det behöver inte vara stora projekt. Fint med gamla locket som bryter av och skapar spänning.

Hoppas du slipper skotta så mycket mer.
Ha en fin måndag.

Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Ja, vilken vinter vi fick! Massor av snö och när det väl börjar så håller det liksom på.
Ser att ni har ungefär lika mycket som vi. Härligt med skogspromenaderna!
Fina blommor har du och så fin bordsskivan ser ut!

Hoppas att snön ligger kvar och att den inte slaskar bort, men nu kan det räcka för snöhögarna växer och jag är glad att bo i lägenhet på vintern.
Kram
Lisa

MirandaMaräng sa...

Mysiga snöbilder. . . men nu får det räcka med snö tycker jag! Här nere blir det bara kaos när snön kommer!
Idag regn dock. . . så liiite snö har försvunnit iaf! :-)
Trevlig Helg!
Kram

Radka sa...

Beautiful pictures :-) I love your table setting,
xx