söndag 15 juni 2014

Så enkelt.....

Hej!
Enkelt och slitet kan vara så vackert....rofyllt...

En gammal flagad trädgårdsstol vid en liten enkel nyponros


Jag tycker dessa rosor är så söta i all sin enkelhet....
...bara lite vind,så kan alla bladen falla och ge ett rosa inslag i gräset

..i bakgrunden syns stenmuren....
...som också passar till vildrosor



...här en enkel emaljburk,som jag köpte i Ledreborg.
Jag tyckte först det stod Margareta  på den,
men vid närmare titt så står det Sucre.
Den passade iallafall mig perfekt.
Eftersom min franska inte är så bra,fick jag googla på sucre...
och det betydde som jag trodde....socker

...burken var väldigt fräsch inuti,
så nu har vi nybakade sockerskorpor i den.
Mysigt....

Önskar Er alla en fortsatt fin dag!
Margareta

5 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, visst är det så att det slitna är vackert i sin enkelhet! Den stolen är sååå fin, jag har en exakt likadan, men flagad och grön! Tycker mycket om den!
Den fina gamla emaljburken passar ju perfekt hos dej! Klart du skulle ha den! :)
Ha en härlig söndag!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fin burk, perfekt till dina skorpor. Och jättefin stol som trivs så bra ihop med rosen, jag gillar dom rosorna mycket också.
Kramar/AM

Anneli sa...

Härligt med det gamla slitna!
Har också ett par gamla stolar utanför mitt växthus som ser nästan exakt likadana ut som din.
De gör jag mig aldrig av med............

Fin burk och gott att den är fräsch inuti, det kan annars vara svårt att hitta burkar som man vill använda.

Kramkram Anneli

EM sa...

Så fin stol. De brukar vara bekväma de där.
Och vildrosor gillar jag. Ja alla sorters... Vilda trivs här hos oss, och jag har en sort som jag grävt upp från en övergiven boplats. Tror det är en pimpinell... den ska flyttas till hösten, för den är invuxen i den stora rosenhäcken... Man får hoppas den överlever. Det blir enda chansen att flytta den, för vi klipper ner hela häcken i höst. Annars är det omöjligt att komma åt den...och så ska jag försöka med sticklingar ;-)
kram EM

G:a Affären sa...

Vackert med stolen och rosorna ihop, jag förstår precis vad du menar, enkelt och flagat.
Och dessa burkar har jag kikat på, de har också "det där"!

Kramar
Cia