onsdag 11 juni 2014

Växthuset en dag i juni

Hej!
Sommarvärme har vi......
I växthuset är det ännu varmare



På soffan kan man gärna ligga och vila på kvällen ...
Fikar gör vi ofta härinne ....
Längst fram i mitten står det stora fikonträdet...så när man har
huvudet på bolstervaret får man skugga av fikonlöv....lyxigt....

doften av en citronblomma  är ljuvlig i kvällningen...

...även calamondinen har blommat....samtidigt finns det mogna frukter

Om man tittar noga syns två små fikon på en liten planta

..en av bäddarna med tomater och chili....

och här behövs det regn....
Vi har sandig genomsläpplig jord.
Det bästa är om det regnar varje natt......


Ha det bra!
Margareta

4 kommentarer:

EM sa...

Så fint!
Jag går också i växthustankar, till nästa år, kanske... det är många beslut som ska tas innan... och jag har ju mitt gamla skraltiga än så länge. Men nu får jag massor av idéer om hur jag vill ha...
Idag fick jag hänga skuggväv igen, för en av tomaterna nickar när det blir för varm. En av tre,,, lustigt...Hallonen i växthuset har kart redan. Räcker nog till några pajer framöver...
Regn, ja tack, gärna en rotblöta och så fint efter.
Om man kan beställa ;-)
kram elsamarianne

Anonym sa...

Hej Margareta. Härliga bilder från ditt fina växthus. Hos mej har persikorna börjat rodna. Än så länge är de som vindruvor, men allt växer med väldig fart i trädgården. Idag är det ganska blåsigt , men ändå en ljummen vind. Vi har haft några riktigt varma dagar och då blir ju kvällarna så otroligt ljusa och härliga. Att äta frukost på altanen när jag börjar sent är också en riktig njutning. Man får ta tillvara på guldkornen. Ha en skön junihelg. Kram Ann-Sofie.

bara anna sa...

Hej! Jag är också smålänning, var i Småland bor du?
Så fint ni har det! Vi planerar med för växthus där hönsen ska bo vintertid och så får vi fin jord där som vi kan odla i till våren, förhoppningsvis.
Ha en bra dag!

G:a Affären sa...

Önskar att jag kunde få ligga där och njuta i ditt växthus. Det ser ut som i min drömmar!
Kramar
Cia