tisdag 21 september 2010

Blandad kompott

                                                         Hej govänner!

Idag blev det en fin avslutning på dagen,med SOL.Var ute lite i trädgården och tog upp morötterna och rödbetorna.Det var god skörd.Men det var hög tid att ta hand om rotfrukterna,för några morötter hade sorkeländet ätit på.

Igår kväll hade vi födelsedagsfest för vår granne ,vän,alltiallo: Anders.Han fyllde 40 år för ett par dagar sedan.

En liten räkbakelse att börja med.


Potatisgratäng och tjälknöl på älgkött.
Garnerat med färska lingon.
Efter maten var det kaffe och kakor och dajmtårta.


Den glade ynglingen till höger är Anders.
Till vänster Mona som är en annan god granne.


Vi uppvaktade med en korg från Korbo.


Vi fick många fina plommon  häromdagen.
En liten sats plommonmarmelad med citron och ingefära kokade jag idag.God.





Så har jag fått en award av Wivi.Tackartackar!!

Välja 3 saker som ligger mig varmt om hjärtat:
1. Familjen inkl.husdjuren.
2.Hemmet.Att ha det hemtrevligt här hemma.Både inne och ute.
3.Ta hand om gamla saker.Kanske kan det få ett nytt liv.

Det är så mycket som ligger mig varmt om hjärtat ,så detta var bara några exempel.
Jag måste säga att bloggen betyder mycket för mig. 
Alla trevliga människor man möter här ger så mycket positivt.
Det berikar mitt liv att titta in till er alla bloggare.

Sen ska jag välja ut en av mina favoritbilder.


Sigge när han sitter i lagårdsfönstret i skuggan av New dawn.
En sommarbild.

Jag skickar awarden vidare till Er alla!

Nu hoppas vi på fina soliga dagar resten av veckan!
Margareta


5 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Grattis till din award den är du väl värd!
Så mysigt det ser ut när ni firade av grannen!
Och så roligt att få reda på lite om dej!
Kattbilden underbar!!!!!!!
Hoppas du får en fin Dag!
Kathrine

Unknown sa...

Å, så glada, goa grannar du ser ut att ha...nästan så man önskar att man hade suttit med till bords där :-)))

Och Sigge...så stilig och vacker han ÄR ~~~
Verkligen en fin sommarbild, som liksom viskar om Din kärlek till familjen inklusive husdjuren ♥

Morgonhälsning
från Eva

Lisas torp sa...

Ja, grannar är nog extra viktiga när man bor på landet! Så fint ni har gjort för Anders och han ser ju glad ut dessutom!:))

Så vackert med alla plommonburkarna och så gott det ser ut!
Fin bild på Sigge!
Grattis till awarden!
Kram
Lisa

Skogslyckan sa...

Härligt med goda grannar..och god mat! Vad kul att det blev du som ska ta över min skärbräda. Den är på väg till dig nu... Tyvärr är Schenker ganska långsamma, så den kommer säkert inte innan nästa vecka.
Ha en fin solskensdag!
Kram Pia

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Jag kom just på att jag HELT glömt att kolla om fredag.. Måste kolla upp det imorgon med svärmor..

Nu till inlägget..

Men!! Vad fint ni gjorde det för honom.. Han måste vart mer än nöjd.. Och korgen.. såå fin och passande..

Awarden är du så väl värd!!! Tusen gånger åter..

Kraaamm Mia