söndag 12 januari 2020

Krokus och klänning...

Hej!
Detta var en kortvecka....
jag tycker nog alla veckor är kortveckor.
Januari är fortsatt grå och mild....
Det finns många fördelar med det också.
F.ö har det varit en lugn vecka.


Detta får väl vara den första vårblomman.
En kruka med krokus i verandan.
Får se om blommorna orkar slå ut.


I lagårn pågår viss blomning.
Häromdan började jag plocka av visset på pelargonerna.
Några blev riktigt fina efter ansning.
Jag har inte gått över alla än....fortsättning följer.
Sen får det gå ytterligare några veckor innan omplantering.


Utanför köksingången får hyacinterna ännu en chans.
Särskilt dessa blå luktar starkt inomhus, när dom är helt utslagna och på väg att ge upp.
Men ute klarar dom sig ytterligare ett par veckor.
Jag bara sticker ner dom med lök och allt.


Sen har jag sytt en klänning.
Det var mycke länge sen sist...
Tyget är småblommigt.
Jag gillar modellen.Avskuren i midjan.Fickor i sidan.
Rynkad kjol och ett litet knytband bak.
Köpte ett nytt möster "Hinterlands dress".
Problemet med detta,var att all text är på engelska.
Men nu för tiden kan man ju googla sig till framgång.
Det tar lite längre tid,men så lär man sig alltid något nytt.
Kanske syr jag en till??

Ha det så bra!
Margareta

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jättesöt klänning!
Så duktig du är😊
Karin

Solstrimmor sa...

Jättefin klänning, helt i min smak! Visst är det kul när man väl kommer igång? Såklart du ska sy en till, nu kan du ju mönstret!

Nu märks det att ljuset sakta återvänder och allt liksom kan andas lättare igen. Idag har vi sol här till och med. Men ingen snö och det är kris för både skidspel och Vasalopp.

Tänk att dina pelargoner ser så somriga ut, blommar fint redan!! Du måste ha den ultimata vinterförvaringen.

Ha det fint.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Underbar klänning! Ja nog är januari varm och grå...bara att gilla läget :)
KRAM från Titti

lisashus sa...

Vilken fin klänning! Så duktig du är! Klart du ska sy en till, nu när du vet hur man gör.

Ja, vilken märklig vinter vi har. Samma här ganska mörkt, utom idag när det var sol. Ena dagen flera minusgrader och dagen därpå flera plus, men ingen snö!
Så fina blommor du har och tänk att dina pelargoner blommar!
Ja, nu vill man pyssla lite med blommor och en krokus får en att känna lite vårkänslor.
Ha en fin start på veckan imorron. Skönt när det är vanliga dagar igen. Man blir alldeles veckovill av alla helgdagar hittills.
Kram
Lisa

houseofchandeliers and vintage sa...

Vad roligt att se en blogg som lever ännu, hela min blogglista har slutat och även jag. Jag vill gärna börja om, men det verkar så tufft att få igen bloggen. Jag ska titta in igen senare när jag sett över min blogg.