söndag 16 december 2018

Tredje advent.....

Hej!
Bara en vecka kvar till jul och 
bara två veckor kvar på detta året.
Det gick fort.......

Det gamla fönstret mellan köksfarstun och vardagsrummet.


Förra söndagen,köpte jag en ny trasmatta på julmarknaden i Apladalen.
Stina gillade den meddetsamma.


Jag har mina stickade strumpor på ibland.
Rätt tid nu.
Det var vid förra julen jag stickade dom.


En "julgran" av taggtråd.
Gjorde den förra året,men fick den inte att stå stadigt då.
Har trixat lite med den ,så nu står den lull.


Den sedvanliga tallkransen kom på plats i veckan.
Små tallkvistar glest på en ring,blir fint.


Ett fått hjärta hänger i köket.


De första jultulpanerna tillsammans med tall och gran.


Julgranen kom in på självaste luciadagen.
Ganska liten och grann.


Så var tredje ljuset tänt.

Önskar mig och Er en lugn och bra vecka!
Margareta




3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Det är så stämningsfullt och juligt hos dig. Tryggt och genuint.

Ha en fin julvecka!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Riktigt fin och stämningsfullt hos dej, och granris och lite annat från skogen räcker gott! Vilka härliga julstrumpor och vilken fin taggtrådsgran du har! Helt i min smak.

Ha en fin start på sista veckan före jul!
Kram
Lisa

Sandra sa...

Beautiful pictures. Merry Christmas.