söndag 11 november 2018

Första hyacinten.....

Hej!
Ganska grått,men det är ju november.
Jag tycker det är  skönt på ett sätt.
Visst behövs ljuset.
Nån dag skiner solen.
Inne kan man tända ljus och slingor....

Första hyacinten på plats. 
Det är en favorit.
Det kommer att bli många,innan säsongen är över.


Hortensian blommar än,utanför ingången.
När det var frostnätter,fick den komma in.
Såsmåningom får den flytta in i lagårn för vintervila.


Här är köksträdgården.
Ringblommorna är kvar och grönkålen........


Inte trodde jag att det skulle bli fler kantareller iår.
Men vid dagens skogspromenad,stod dessa så gula o granna i mossan.


Fåglarna har fått ett nytt hus.
Detta är i plåt.


Här är en som kan ligga gott i mammas säng.

Ha det bra i dimman!
Margareta


3 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, ännu verkar ju inte hösten ge sej inför vinter. Fortfarande varmt och disig/dimmigt till tusen här också. Härligt med kantareller och att trädgården ännu är lite grön. Ja, man får se när vintern kommer. Det gäller att hålla humöret uppe, trots mörkret som råder nu.
Kramar
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Jag har också köpt en hyacint! Det gick bara inte att motstå :) Men efter veckor med dimma så lyser solen idag - härligt...
Varm höstkram från Titti

Solstrimmor sa...

Ingen hyacint här än... men slingan på balkongen lyser ikväll, jag tillåter mig att börja redan nu. Snart finns hyacinter här också!

Ha en fortsatt trevlig helg och fortsätt med Stinamyset!
Kramar från Eva-Mari