söndag 11 mars 2018

Snart så får väl vintern ge sig....

Hej!
För varje dag som går kommer våren närmare.
Dock är det vintrigt därute.
Men ljuset....och fröerna...och vårdrömmar...

En dag då det var soldis på eftermiddan
och solen snart går ner.


En annan dag hade vi och fåglarna besök av Bambi.


Den 6:e mars kom tomatfröna i jorden.
Jag sätter ett frö i varje kruka.
Krukorna gör jag av tidningspapper.
Det var sex olika sorter av tomat.
Fröna gror ganska fort. Alla har inte kommit upp ännu.
Men jag kan räkna till 10 st av femton satta frön.

Blomman för dagen är pågång.
Den har jag satt i större krukor och spalje.


När jag var inne på Lidl i veckan,
vad hittade jag där?
Lökar och knölar.
de två längst till vänster tillhör amaryllissläktet.
Begonia i mitten,har jag aldrig provat sätta själv.
Den vita doftliljan är känd sen innan.Har gamla sparade lökar också av den.
Canna ,ska också bli spännande.
Svårt att begränsa sig,skulle inte köpt så många,men......


en kungsängslilja blommar inne.
Dessa skira tunna blommor,står sig ganska länge.


Lilla Stina vilar middag.
Hon hälsar till alla!

Ha det så bra!
Margareta


4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Om sommaren blir som vintern är så blir den jättefin! Tänk att spådomen om en rejäl vinter blev sann... med råge. Men vi får längta och vårtråna inomhus, förså och hoppas. Chilin har kommit upp och är omskolad. Vågar inte skicka Syskonstjärneskotten än, men snart! Jag har tidigare köpt många lökar och andra växter på Lidl och de har förvånande hög kvalitet och kanonpriser.

Ha det gott bland vårblommorna och i soffan med fina Stina.
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Ja, man kan undra när våren behagar dyka upp! I år verkar det riktigt svårt och jag ser att även ni har mycket snö! Det ser ändå lite ljust ut med solen där! Här har vi haft en tjock dimma igår, så man såg ingenting utanför fönstren, mulet idag med lite regn. Regn är nog bra för då försvinner ju snön i alla fall. Så härligt med dina vårblommor inomhus ändå. Det är så man får göra - ta in blommor och försöka förstå att det ändå är i mitten av mars!
Nu håller vi tummarna för att våren är i antågande!
Kramar
Lisa

yanmaneee sa...

balenciaga shoes
christian louboutin outlet
yeezy boost 350 v2
steph curry shoes
coach factory outlet
lebron 16
fila shoes
nike air max 270
curry 6
adidas stan smith

tesende sa...

navigate to this web-site replica designer bags get redirected here Louis Vuitton replica Bags click to read replica gucci