söndag 18 mars 2018

Mars med sol och kyla

Hej!
-14,4 inatt.
Är kulmen nådd nu ,tro???
Det får bli lite vårlikt inne,så man står ut.


 
Första lilla krukan med penseer.
Den står på verandan.

..och här var det någon vårlök,bland påskägg.


En krukväxt med röda blad i verandan.


Påskliljor,som jag trodde skulla kunna vara ute.
Vi får njuta av dom också i verandan.


....och snart får man plocka citroner.
Dom har varit gula länge,så dom är nog mogna.


En sorgen dag igår.
Lille Sigge vandrade ut genom vår port och över rengbågsbron in i katthimlen.
Jag saknar honom så.
♥♥♥♥

Margareta

9 kommentarer:

karin e sa...

Åh, jag förstår att ni är ledsna o saknar Sigge. Han har ju bott hos er så länge.
Kram Karin

karin e sa...

Åh, jag förstår att ni är ledsna o saknar Sigge. Han har ju bott hos er så länge.
Kram Karin

Erikslundsliv sa...

Ingen vår här tyvärr. Nu är det dags tycker jag!
Usch, nog saknar man sin lilla misse när han inte får vara kvar här på jorden. Vi får leva på fina minnen istället...
Ha det gott!
Kram, Ann

lisashus sa...

Beklagar verkligen lille Sigges bortgång! Alltid lika tråkigt och sorgesamt när ens husdjur måste gå vidare!

Ja, nu börjar man ju undra om snön och kylan nånsin ska ta slut!
Du gör som jag, samlar lite blommor inomhus. Du har ju så bra med din veranda, men mina små påskliljor slår knappt ut, utan torkar ihop! JÄttetrist. Denna tid brukar man ju plantera ut penséerna. Det är inte att tänka på här. Vi hade -10 igår morse! Hutlöst kallt. Skönt ändå att solen visar sej, då smälter väl snön lite i alla fall.
Åh, så härligt med ditt citronträd! Tänk, att ha egna citroner! Underbart!
En fin start på veckan önskar jag dej och hopp om VÅR!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Nej, så ledsamt att förlora sin käras kisse! Men så är livets gång och Sigge finns ju kvar i era hjärtan. Tur att ni har fina Stina!
Du är så duktig att sätta guldkant på vardagen genom dina fina blomarrangemang. Er veranda är verkligen användbar och tänk, egna mogna citroner!

Önskar er en fin vårdagjämning!
Kramar från Eva-Mari

Anne-Mari sa...

Åå..så trist med Sigge. Man blir jo så glad i kjæledyrene sine, de er som familiemedlemmer!
Vårlig og fint har du inne.Det har vært alt for kaldt lenge nå, i hvertfall etter min smak. I dag ble det hele 7 plussgrader utpå dagen her, fuglene kvitret og det luktet VÅR! Så nå er den på vei!
Håper du får en fortsatt fin uke.
Vh.Anne-Mari

vita drömmar och svarta tassar sa...


Det är så tungt när vi mister våra pälslingar♥
men han finns nog runt er iaf♥
varma kramar wivi

yanmaneee sa...

nike x off white
nike kd 11
yeezy boost 350
ferragamo belt
russell westbrook shoes
kd 11
supreme clothing
bape hoodie
adidas ultra
valentino shoes

dyry sa...

replica bags vancouver replica bags koh samui replica bags in gaffar market