lördag 14 januari 2017

Snö och halka...

Hej!
Nu är det ganska lugnt med vädret igen.
Det var lite oro inför snöovädret för några dagar sedan.
Det snöade på tvären och blåste...
Men vi klarade oss bra.Ett litet strömavbrott på kvällen,bara nån minut.
Halt är det. Så nu är dubbarna monterade på stövlarna.


Fåglarna behöver mycke mat.
Solrosfrö i huset och lite havre på marken.
Sen får dom nötter och talgbollar i trädet.
Ibland blir det lite extra,som ett fröhjärta och talgpinne...
Fåglarna är ett fint sällskap.


Snön klibbade fast på allt.
Här på verandafönsterna blev det som en spetsgardin.
Det ser ut som pelargonen skulle behöva klippas ner snart...
...och det är ju den tiden strax.


Så får man fika lite då och då.
Här var det premiär för årets hembakade semlor.
Just den dagen lite jul kvar i trearmat ljus.
Annars har det mesta av julen plockats ner igår och idag.
Men granen har så fina ljusgröna skott, så den får vara kvar lite till.


Här var det fika igen,men en annan dag.
Vi fick en fin burk med kakor från kungliga slottet.
Ja, den var köpt där förstås.
Jättefin burk och så goda kakor.

Ha det så gott!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilket oväder ni fick! Vi kom nog ganska lindrigt undan här! Trist när det blir strömavbrott! Tur att det inte blev långvarigt.
Vintern är verkligen växlande hittills.
Åh, så gott fika som bjuds och semlor hör ju till förstås. Det ser oerhört frestande ut!
En skön söndagskväll önskar jag dej!
Kram
Lisa

Erikslundsliv sa...

Oj, vilket väder ni hade! Men så fint på fönstret med all frost!
Jag kan tro att semlan smakade gudomligt gott. Här väntar jag lite med semlor, måste först bli av med något julgodis som envist fastnat runt midjan på mig. Så konstigt...;-)
Ha det gott!
Kram, Ann

HWIT BLOGG sa...

Busväder men det ser ganska skönt ut inne hos dig :) Men du, jag gillar den där vingliga pelargonen i mitten! Jag gillar när de blir så (förmodligen bara jag som gör det hi hi)
Ha en skön tisdag nu...
Kram från Titti