söndag 22 januari 2017

Lite grönt....

Hej!
Ännu en januarivecka har gått....
Julgranen fick sin sista dag inne igår,
tänkte den skulle fått vara kvar över helgen,
men när jag skulle sopa lite barr,så föll det mer och mer..
Det blev lite luftigare... saknar inte granen.
Lika trevligt att få ut den, som att sätta in den.
Så efter detta får man sikta in sig på annat grönt.

Köksbordet idag.
Syrenkvistar, som stått inne några dagar, har gröna knoppar.
Fint med en avklippt amaryllisstängel,bland riset.

Tänk...där inne i det gröna finns början till underbara syrener.


Ärtskott på gång....lite tröga tycker jag...
men det har inte varit mycket till dagsljus de senaste dagarna.
Men det är ändå roligt att se de första skotten


Ett par fina kastanjekvistar,fick komma in idag..
dom har också stora knoppar.


...och nu har jag tre ekar på gång.


...så fina blad...


...en kruka med ljus och grönt,som vi fick innan jul.


...och på hyllan, en primula,som vaktas av mammas gamla madonna.

Även om de senaste dagarna varit dimmiga och grå och hala,
så märks det att dagen länger sig .
Tanken på att våren kommer närmare och närmare,för varje dag,blir allt tydligare.

Imorgon ska jag så jätteverbena(tror jag)

Ha det gott!
Margareta




5 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder och visst är det ljusare nu! Det lär bli mer snö, självklart...men vi går mot rätt tid!
Kram från Titti

Erikslundsliv sa...

Så fint med kvistarna! Jag tar också alltid in alla möjliga kvistar så det blir lite ljusgrönt så fort det känns dags för det.
Än har vi full vinter så jag väntar lite till. Längtar!
Ha det gott!
Kram, Ann

Solstrimmor sa...

Oj, ärtskott har jag glömt! Måste genast! Så härligt med de tjocka syrenknopparna, förhoppningsfullt... vi går åt rätt håll nu.
Kul att du tyckte om Café Trädgårdslyckan och roligt om du vill köpa Livet efter Mats också. Idag ska de levereras från tryckeriet och jag är så spänd på resultatet även om jag sett provtryck på omslaget.

Ha en fin ny vecka.
Kramar från Eva-Mari

lantliv på liljegården sa...

Nog är det bra härligt att ta in kvistar i värmen och se hur de utvecklas till något vackert. Här längtar vi också efter våren, favoritårstiden då det börjar sticka upp växter ur jorden och det blir tid för lammning här på Liljegården.
Kram/Ingela
lantlivpåliljegården

Anonym sa...

Så fint och mysigt ni har det.
Ja, nu märker man att det blir ljusare på dagarna. Så härligt!
Kram
Maria