söndag 11 december 2016

Tredje söndagen i Advent

Hej!
Då var tredje ljuset tänt.
Denna veckan gick minst lika fort,som alla andra veckor

Dagens köksbord.


En dag hade vi gofika med trevligt sällskap.


..och så är granen inne.
Dock inte klädd  ännu,men han dricker mycke vatten,
så jag får stiga upp en gång på natten och fylla på...
...inte ska han behöva vara törstig...


...lilla skåpet


....och plötsligt en kväll,står dessa små,på rad och bara tittar på mig
...då passade jag på att ta ett gruppfoto...


En dag gjorde jag en utflykt till favoritbutiken i Hjo.
Butik Vita Ranunkler.


...jag gillar allt i denna butik, inklusive ägare och ägarens mamma.


..mysigt..

Naturligtvis handlade jag lite finheter.
Bl.a en spegel,men inte någon av de som syns på bilden.
Min spegel får jag visa en annan gång.

En ny fin adventsvecka önskar jag Er alla!
Margareta


6 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Fin gran och vilken mysig butik! Kan tro att du hittade fina saker där.
Här har vår lilla adventsgran i matrummet kommit in och blivit klädd.
Den stora i salen väntar vi lite längre med!
Trevlig kväll!
Kram, Ann

lisashus sa...

Vilket julhus du har med gran såklart! Kul att ha plats med en gran! Tänk att den dricker så mycket vatten!
Vilken härlig butik det verkar vara och ägarinnan verkar också vara så fin och go. Jag följt henne i många år och gläds över hennes framgång! Speglar kan man inte ha för många av!
Ja dagarna rullar på i en väldig fart! En fin vecka önskar jag dej!
Kram
Lisa

vita drömmar och svarta tassar sa...

Så mysigt du gör det! Måste ta en runda till Hjo har bara varit hos henne när hon hade det hemma..

önskar dig en fin vecka♥

Unknown sa...

Så adventsfint och mysigt ni har det! Och fikabrödet ser så gott ut. Jag har bakat saffranskaka idag. Den smakar jul.
Vilken mysig butik du har varit i! Den skulle jag gärna vilja besöka.
Önskar dig också en fin adventsvecka❤
Kram
Maria

Solstrimmor sa...

En så inspirerande butik med fina vill-ha-saker! Jaså, köpte du en spegel?... ja, du har ju ingen förut, hihi! Ska bli kul att se hur den ser ut!

Ha en fin fjärde advent!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja det är en ljuvlig butik! Härliga bilder...
Vinterkram från Titti