lördag 16 juli 2016

Mitt i JULI...

Hej!
Halva juli har gått.
Ikväll regnar det lite.Fint,tycker jag....
Snart kommer nog solen igen.


En bild från ikväll ...stilla sommarregn i köksträdgården.


Så blir det några bilder från kvällen inomhus.

En amaryllis ,som snart blommar.
Det var för ett par veckor sedan,när det var Italiensk marknad i Värnamo....
...en massa blommor fanns där..
...bl.a amaryllislökar för 10 kr..
Det kan man ju inte motstå,även om det är mitt i sommaren.


En dubbel blomsterlönn,


Narrhuva.
Första gången jag har denna växt.
Fick små "maskar" av en blomstervän i våras.
Planterade dessa och snart var det grönt i krukan och nu blommar det.

...riktiga konstverk..


En streptocarpus .
Jag fick ett blad av en gammal dam på äldreboendet,
där jag jobbat.


Saintpaulia i vitt/lime.
Fick blad av en vän i Stockholm.
Tänk att ett blad kan bli en krukväxt och så tar man blad igen och det blir nya växter..


Muehlenbeckia i en låda i köket.

...och så en bukett blommor från trädgården...
Den står på köksbordet.

Ha det så bra!
Margareta


2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag ser att det blommar lika fint både ute och inne hos dig! Inte är jag det minsta förvånad, du har verkligen gröna fingrar! Tänk förr, då var det bladsticklingar som gällde. Och så roligt det var när man fick en massa nya Saint Paulor av att peta ner ett blad i jord! Dubbel blomsterlönn har jag aldrig sett, jättesöt.

Hoppas solen skiner idag!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Dubbel blomsterlönn, oj så vacker! Den måste jag kolla efter...mycket fint i dina fönster och läckert med en amaryllis också!
Sommarkram från Titti