lördag 23 juli 2016

Hallon,svamp,blommor och reportage....

Hej!
Nu är det sommar på riktigt!
Lite för varmt för mig,men man får anpassa sig därefter.
Skogen är full av skogshallon och blåbär.
Lite kantareller har vi hittat också,men det börjar bli för torrt i vår skog.


Skogshallon har en fin smak.
Ganska rena från mask var dom också.


Fruntimmersveckan är det och på Margaretadagen blir det alltid tårta.
Nötbotten med grädde .
Dekorerad med blåbär och hallon och tagetes.
Rosenkoppar,dagen till ära.

En liten sats syltade kantareller.


Jag fick gräva lite nytt land eftersom jag köpt en ros på Zetas.
Therese Bugnet.
Gamla hässjekrakar sågade jag av på mitten ,så fick de bli ett litet vindskydd.
Annars får rosen stödja sig mot stenmuren

Klotlök vid muren


..och krasse


lite blommor och sten på framsidan.


Förra året vid denna tiden ,gjorde Anna Örnberg och Tommy Durath,
ett reportage om vår trädgård.
Nu finns det i tryck i Aftonbladets Härligt Hemma nr 15.
Den kom ut idag och jag tror denna bilaga finns i två veckor.

Ha det så bra!
Margareta

4 kommentarer:

lisashus sa...

Hej här också! Åh, så mycket fint du visar! Nu börjar de härliga sommarskördarna- hallon, blåbär och kantareller.Tala om lyx! Grattis till Margareta och vilken tårta! Jag köpte också "Härligt hemma" och imponeras av er underbara trädgård. Åh, så fint ni har det! Både vackra blommor och grönsaker! Underbart! Så kul att få se alltsammans! Önskar dej en skön sommarkväll! Kram
Lisa

lisashus sa...

Hej här också! Åh, så mycket fint du visar! Nu börjar de härliga sommarskördarna- hallon, blåbär och kantareller.Tala om lyx! Grattis till Margareta och vilken tårta! Jag köpte också "Härligt hemma" och imponeras av er underbara trädgård. Åh, så fint ni har det! Både vackra blommor och grönsaker! Underbart! Så kul att få se alltsammans! Önskar dej en skön sommarkväll! Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Jag har också läst och känt igen mig men fått att nytt perspektiv på ert paradis! Och att se dig på bild kändes precis som om jag trott, du och trädgården och huset och inredningen är i harmoni... och så lika!

Nu är det verkligen högsommar! Plockade både hallon och blåbär på skogspromenaden igår. Hade blivit mer om det inte varit så varmt! Idag är det skönare... men inte gnäller vi... nej!

Ha det fortsatt gott!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Åh läste precis reportaget! Kul och fina bilder!
Ja snart dags att plocka björnbär såg jag, det är mängder av det i år också...
Ha en skön helg nu!
Kram från Titti