onsdag 17 september 2014

Gul och röd lök....

Hej!
Det är bara att njuta av dessa fina septemberdagar...
...härligt att få vara ute i trädgården...

Igår ansade jag till löken,som har legat på gamla mjölkkärran ,några dagar.
Nu var den torr och fin..

Korgen har vi hängande i köket nära till hands
Lådorna står i uthuset ,torrt och frostfritt.


Fina gladioler .



"Pensionärsträff" hade vi en dag....trevligt att träffa gamla arbetskamrater.


...och ännu blommar Mrs Parker..
En riktig mormorspelargon.

Ha det så bra i solig september!
Margareta

4 kommentarer:

G:a Affären sa...

Det var en rejäl skörd av lök, och praktiskt med korgen i köket. Jag måste försöka bli bättre på att odla i kökslandet!
Alltid härligt med träffar vare sig det är före dettingar eller inte. Och gott fikade ni också!

Kramar
Cia

Solstrimmor sa...

Den pensionärsträffen hade jag gärna kommit på! Kul att träffa "de gamla":)
Men jösses vilken lökskörd du fått! Och vilken söt lökkorg!!

Ha en fin torsdag.
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mycket och så fin lök du har, det är gott med lök. Och gladiolus är så fint, en ståtlig blomma.
Kramar/AM

EM sa...

Ja det skulle man kanske göra, ja. Fixa till löken som legat på tork... det blev några stycken i alla fall. Och så goda! Har plockat in ett gäng tomater idag, synd jag inte tål dom, men det är mysigt för husse att kunna ta en då och då...En stor gurka blev det, ack så himla god, och så några märkliga som säkert ska tas små och läggas in, men...
I år är prövotid för mig och min trädgård. Nästa år?
Ja det blir nog ett till nytt växthus ändå... kanske...
kram EM