söndag 29 december 2013

JULROSOR

Hej!
Precis nu visar sig solen,det blev sååå ljust.
Tänkte jag skulle ta någon bild ute idag på fm,
men det var så mörkt så det gick åt blixt.
Det finns dock vita blommor därute i mörkret.
Dom gillar säkert detta vädret vi har nu.

Julrosor vid en sten nere i trädgården.

Dom lyser verkligen upp....man blir glad av att se dom.

Bakom en annan sten ,hittade jag en planta till..
och det fanns ytterligare några små plantor som självsått sig.

Skulle behöva gå ut i trädgården och röja bort sorkhögar...
dom har jobbat på i vinter...tråkiga varelser...
Men istället ska jag vila middag en liten stund,sen kallar jobbet igen......

Ha det så bra !
Margareta

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så bra dom växer hos dig, har försökt plantera ut här men dom trivs inte. Jag hittade gula kantareller i skogen idag, så det måste vara perfekt väder för dina julrosor.
Kramar
AnnaMaria

lisashus sa...

Vilken lycka att ha blommande julrosor!

Jag undrar om jag kan plantera ut min fådda som fortfarande står kvar i kruka?
Jag får se hur jag gör.

Ja, vi hade också sol här idag - så underbart efter allt mörker!
Ha en fint slut på gamla året!
Kram
Lisa

Anonym sa...

God fortsättning Margareta. Vilka praktexemplar du har. Jag har också julrosor som blommar men dina är ju som buketter. Julrosor är verkligen en av mina absoluta favoriter. Att den blommar under den här årstiden gör att den blir något alldeles extra. Ett litet ljus mitt i vintern. Ha en skön vila. Kram Ann-Sofie.

Fågel Blå sa...

Åhhhh så vackra JUlrosor,
Önskar Er Ett Riktigt Gott Nytt ÅR
Kramar Kathrine

Anna Stenberg sa...

Vackert! Jag älskar julrosor! Det är första gången de slagit ut hos oss och jag är supernöjd! Önskar er ett riktigt gott nytt år! Kram Anna

Solstrimmor sa...

En riktig glädjekälla i det mörka trista! Så vackra de är:)

Gott Nytt År till dig!

Kramar från Eva-Mari