fredag 8 juni 2012

Pelargoner...

Hej!
Då har det regnat rejält igen....
Jag hann klippa gräset innan,och det är jag glad för.
Det var faktiskt ganska fint väder på förmiddan.

Mårbackapelargonerna i glasverandan blommar som aldrig förr.
Dom får nog snart göra en paus och sätta nya knoppar.

Pelargonkudden  matchar bra,
den har jag broderat en gång i tiden.

Denna Mårbackan står i köksfönstret.
Det är verkligen hemtrevligt med pelargoner.

Och här var det lite färska blommor från trädgården.
Gräs,björnrot,akleja,pionknopp,nepeta,vinruta...
Och burken hade mormor uppe i sitt skafferi....

En trevlig helg önskar jag Er alla!
Margareta




2 kommentarer:

EM sa...

Vilken jättefin kudde. Så perfekt ihop med Mårbacka.
Så de blommar!
Nu regnar det som bara den. Typiskt. Jag tänkte hänga ut tvätt förut, men som vanligt så börjar det droppa precis när jag kommer ut med tvätten. Får vänta tills imorgon och hoppas på en liten stund torkväder i alla fall.
kram EM

Annes vita rum sa...

Mårbackapelargoner i en glasveranda, det finaste jag vet;)) ha en fin helg... kram/Anne