fredag 17 februari 2012

Hej!
Ytterligare en arbetsvecka har gått...
...snart är det vår...
vi har haft +5 och takdropp och snöras från tak.
Snön är tung som bly, när den kommer ner i drivor.

...solsken in i nya rummet...

..mysiga järnsängen...
..kanske det blir någon middagsvila där i helgen..

Dom vita pärlhyacinterna har slagit ut så fint.
skålen dom står i,vet jag inte om jag tycker är fin eller ful.
Men jag är rätt nöjd.

Nu ska jag göra kålpudding.
Det blir kanske 4 stycken att frysa in.

En trevlig helg önskar jag Er!
Margareta


4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken härlig säng mysigt. o kålpudding bara älskar jag mums. Ha en mysig fredag kram Beijan

Vardag och flärd sa...

Kålpudding, så jättegott! Jag gjorde en stor omgång för ett tag sedan och det är så gott att ha i frysen. Det blev några matlådor till jobbet men nu är de slut.
Du har det så hemtrevligt med det stora härliga bordet, blommor och sängen med så mycket vacker textil! Och din skål är visst fin!
Ha en fin helg!
Kram Eva

lisashus sa...

Ja, så härligt det blev här också idag på eftermiddagen! Takdropp och sol, blytung snö! En viss vårkänslan fick man!

Så gott det låter med kålpudding!
Ha en skön helg!
kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Åh så vackert du har det!
Ha en fin Helg
Kramar Kathrine