fredag 24 februari 2012

Hej!
Veckorna blåser iväg...
Allt närmare våren kommer vi.

Jag har oljat in bordet en gång till med växtolja och vitt pigment.
Dom gamla bräderna är så fina nu.
Bordsskivan blev verkligen bra.

Och järnsängen...

På gaveln hänger ett örngott som har vitbroderi och 
en bred och två smala sydda hålsömmar.
Tyget är linne.

Det är en prydnad,där det hänger,men kanske fixar jag en innekudde,
så kan jag vila mitt trötta huvud på den...
Linne ger en skön känsla.

Ha det så bra!
Margareta


4 kommentarer:

vita drömmar och svarta tassar sa...

Förlåt att jag inte hört av mig..gör det så fort jag får en lugn stund över.....
Så underbart vackert bord..jag har ett bord jag har syrabetsat men som börjar blekna på bords ytan tror du man kan göra likadant..de får ju gärna se lite använt ut...

Ha en fin helg och förlåt igen!
kram wivi

lisashus sa...

Så vackert bord och vilken fin järnsäng!
Det ser ut som helglugnet har lagt sej hemma hos dej!

Önskar dej en skön helg!
Kram
Lisa

Andersson's sa...

Hej!
Undrar lite vilken sort olja och färg du använt till ditt köksbord. Jag har ett liknande som behöver lite uppfräschning.

Andersson's sa...

Hej!
Undrar lite vilken sort olja och färg du använt till ditt köksbord. Jag har ett liknande som behöver lite uppfräschning.