söndag 19 februari 2012

Hej!
Igår tog jag bort tallris och grankrans utanför köksingången.
Det var ganska brunt och fult.Det hade gjort sitt.

En liten björkriskrans med vita fjädrar.
Ett stort rostigt ägg.Passade precis i krukan."äggkopp"

I ljuslyktan fick en pärlhyacint flytta in.
Blir det för kallt får jag förbarma mig över den.

Björkris och vide i spannen.

Inne i köksfarstun i det infällda fönstret har hängt två gröna kransar i vinter.
Dom blev ersatta av videkransar.

Jag har inte använt någon tråd,utan bara snott grenarna om varandra.

I stora lyktan blev det också nytt pynt.

En liten videbukett.

Och ute snöar det just nu....

Ha det så bra!
Margareta





3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Margareta!

Tack för titten hos dig, det var roligt! Vad fint du gör det. Vi längtar efter att se det i verkligheten, kanske till sommaren?

Ruth & Bertil/genom dottern Anette

Liza sa...

Åh så fint o vårigt du gjort!
Nu blev jag oxå sugen på att ta bort mitt ris o våra lite!
Verkar ju som om det ska bli lite töväder här i småland nu i veckan!

Ha det bra!

Mvh Liza

Marie sa...

Här har det också snöat idag, suck! Så fint du har gjort det. Nu blev jag också sugen på att ta bort allt tallris och annat vintrigt utanför huset. Får bli på onsdag när jag slutar tidigt på jobbet.

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie