fredag 10 februari 2012

Fynd x2

Hej!
Igår var jag inne på Erikshjälpen en sväng.
Jag var inte  där vid öppningsdags,så mina förväntningar att hitta  "fyndet" var inte stora.
Plötsligt stod två stycken gamla spillkummar framför mig.

Det var bara att välja.
Vit,fin,gammal,inga sprickor......☺☺så glad.

Sen var jag inne på Lidl. Där hade dom kryddor i lerkrukor.
En del var vissna,men rosmarinen var fin.

Så nu står spillkummen med rosmarin ,på köksbänken, vid fönstret.
(Varför tände jag inte ljuset????)
Visst är det roligt att hitta något,så där helt oplanerat.
Annars tillbringar jag en hel del tid på jobbet denna helgen.

Önskar er alla en trevlig helg!
Margareta



6 kommentarer:

Märta sa...

Tänk att hitta två spillkummar på en och samma dag. Vilken lycka! Jag borde kanske besöka Lidl någon gång och se om jag kan hitta så fina kryddor, längtar efter lite färska sådana.
Önskar dig en bra helg trots att den tillbringas det mesta på jobbet.
Kram! Märta

Håkan Snickaren sa...

Vad har den fina spillkummen används till en gång ?

Margareta sa...

Hej Håkan!
Härhemma vet jag att mormor brukade hälla mjölk i en spillkum .Sen stod den någon dag och det blev filmjölk.
Det var också bra att skumma mjölken i en sån skål,Det var som det blev mer grädde då.
Användes nog också att röra ihop deg i den.

Kram Margareta

EM sa...

Vilket klipp! Jag kollade in nyproducerade sådana, men de kostade en del...
Så fint med örtkrukan. Tänk att man ser det där med ljusen när man precis lägger in bilden... visst är det typiskt.
Mannen kom hem i fredagskväll och hade köpt en glass-dessert som såg ut som en champagneflaska. Absolut den godaste glass (vanlij o choklad m nötter) som jag ätit nån gång!
Nej du, Margareta, inga hundar i nya soffan. Katten däremot... Hundarna stjäl sig till lite tid när vi inte ser, precis som du skrev.
Ha en bra fortsättning på helgen
kram elsamarianne

Unknown sa...

Roligt när det oplanerade ger sådär bra resultat :-)

Kramen från Eva

Maria Nyckelpiga sa...

Har nyligen upptäckt din mysiga blogg så jag tittar in här lite då och då... och i dag blev jag grön av avund. Sååå fina spillkumar, vilken tur du har haft! Men ibland ska man ha det... ;-)

kram Maria Nyckelpiga