måndag 13 februari 2012

Fönsterdekoration

Hej!
När man jobbat helgen är måndag en vilodag(nästan).
Idag på morgonen var jag trafikvakt en stund.
Anders högg ner ett par stora träd utmed stora vägen.
Vi fick stoppa trafiken för några minuter,för säkerhets skull.Allt gick bra.
Sen fika.
Sen administration(betala räkningar).
I eftermiddag har jag varit och hämtat ett paket och köpt ägg.
I paketet var en smidesgardin.
Vi skulle inte ha någon gardin i fönstret vid köksbänken.
Men plötsligt fick jag se något i mitt inre....

Här är den nu....
Jag tycker det blev bra....lagom..inget som skymmer varken ljus eller utsikt.

Har köpt den HÄR

Dom fina bruna äggen kommer från Ella.
Dom är så äkta som bara ägg från landet kan vara.

Solnedgången idag, så fin som mången afton innan.

vi ses snart igen!
Margareta




4 kommentarer:

Anneli sa...

Mycket, mycket fint!

Helt rätt med den vackra smidesgardinen.

Ombonat och mysigt men ändå fri sikt ut.

Ha det gott,
Kramen till dig,
Anneli.

lisashus sa...

Så fint med fönsterdekorationen! Mycket bättre än en gardin, man vill ju kunna se ljuset ute! På bilden är det lite blått skymningsljus - så vackert!

Härligt med riktiga lantägg!

Ja, så ljuvligt det är med solen! Vi hade en underbar morgon här med sol, men....sen försvann den bara och molnen kom...! Och jag som trodde vi skulle få en lika fin soldag som igår!
Du har i alla fall en härlig solnedgång som du har fångat!
Ha en härlig kväll!
Lisa

Vardag och flärd sa...

Så vackert med smidesgardinen!
Och aftonbilden är så vacker!
Kram Eva

Gårdsromantik sa...

Wow - så fint det blev :)
Jag vill ju också ha en - men vi har så breda fönster - klurar på hur jag ska lösa det :)

Kram Maud

<
Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet