lördag 14 januari 2012

Hej!
En solig och blåsig dag.
Skönt att det inte regnar.
Vi har nästan gjort vårarbete idag....plockat och räfsat grenar.
Det blev fyra överfulla skottkärror och Anders var här med traktor och skogskärra
och tog den stora!!! grenen.(under lönnerna).
På köpet när vi var ute fick vi D-vitamin och motion.
Granen har också åkt ut idag.
Inte många barr kvar, när ljus och kulor var bortplockade.

Fina blommor från igår, har vi.

Röda amaryllis i smideskorgen blev fint.

Solen sken in och värmde i verandan,så julrosorna nästan nickade.

En julros till.

Lite allt möjligt i blomsterbordet.
Men jag har ändrat redan.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Margareta




5 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, vilken härlig dag det blev och jag fick en alldeles ny huggkubbe i ek! Tala om lyx!!!
Så vackra julrosor, hoppas de håller sej så du kan plantera ut dem!
Lisa

EM sa...

Hej igen, vet inte om du såg min kommentar till förra inlägget att du har en award att hämta hos mig.
kram elsamarianne

Andersson's sa...

God fortsättning, och återigen så måste jag få säga att man blir väldigt inspirerad av din blogg. Nu ska jag "jaga" min snickarkunniga man så att det blir lite renoveringar i vårt 35 är gamla kök, håll tummarna!

Fågel Blå sa...

Wow så myckt fina blommor!!!
Vilka härliga bilder
Kramar Kathrine

Unknown sa...

Men det är ju vår medecin med vackra blommor runt oss. Finns ju inget bättre. De är väl läckra julrosorna Ha en underbar dag kram Beijan