tisdag 12 april 2011

Arbetet fortsätter...

Hej!
Idag har det lagts en del rör och fyllts upp med grus i nybyggnaden och packats och packats..
och kollats och kollats.
Inne är urgrävningen färdig(i etapp 1).
Grus har börjats att köras in....
En liten vägg har tagits bort..

Koncentration...

Formen börjar att läggas..

Inne finns många tapeter....

Grus körs in.

När jag och Signe gick vår runda så fick vi se att krokusen blommade hos grannen Mona.

Jag sa till Signe: ligg
Tänkte det skulle bli en rofylld bild..
Istället började hon med mossrivning.....

lite stilla vårregn har vi fått idag

Ha det bra allihop!
Margareta






4 kommentarer:

the super ordinary sa...

Hej där borta i fållorna!!

Jag har följt dina inlägg och tycker det är så spännande med arbetet där borta. Vad snabbt det går ändå.. Kan tänka mig att du skämmer bort snickarna med godsaker så dom jobbar på bra , )

Ja ett stilla regn hade vi i kväll.. och det är skönt så länge det är varmt och inte blåser.

Lilla Lilly var så fin och Elise var det full rulle på..

Ha det fint! Och njut av din "ledighet" så gott du kan.

Kram Mia

EM sa...

Här regnar det också, ett sånt där härligt lätt duggande.
Idag har vi borrat oss ner genom alla golvlager och ner i grunden för att dra avloppet. Det var lite pirrigt, skulle vi stöta på en stock, eller sten? Det blev nästan mitt i prick, inga problem.
Så har vi dragit gasledningar. Ut genom väggen med en viktig avstängningskran inomhus.Tur att mina armar är ganska smala (!), så jag kan dra slangar och greja på trånga ställen...Imorgon kommer bänkskivorna!!!
kram elsamarianne

Lisas torp sa...

Oj, så spännande det är! Jag går ju själv i lite utbyggartankar för torpet, nu när lägenheten är såld och jag ska flytta!
Så kul att få följa det hela här hos dej!
Så smart att dressera hunden till mossrivare!:)
Kram
Lisa

Unknown sa...

Söta Signegumman ♥ jobbar visst på bra hon också, så hon matchar alla glada grabbar bra därhemma tror jag minsann :-)


Morgonkram, från Eva