torsdag 10 mars 2011

Jord under naglarna...

...blev det igår.
Jag planterade om pelargonerna som övervintrat i lagårn.
När jag började på förmiddan var det nästan som vår.Solen sken och fåglarna kvittrade.

Här är ett fönster före omplantering. Lite taniga och klena.

Jag tog ut dom gamla plantorna ur krukan och tog bort en del av den snustorra jorden.
Lite ny pelargonjord i botten av krukan och sen påfyllning runt om och överst.


En stund när solen sken genom fönstret......


Detta är på eftermiddan.Pelargonerna är nerklippta och omsatta och näst intill snöstorm därute.
Många fler plantor och sticklingar i de andra fönsterna....

Här är två stora murgrönor som brukar övervintra härinne.
Snart får dom ut i trägårn.

Idag har det fortsatt med snö och regn och blåst....

Nu hoppas vi igen på våren!!!!!
Margarerta






4 kommentarer:

Unknown sa...

Ett sånt härligt rum Du har för pelargonplantorna. Jag tycker det ser ut som hoppfull Vår, trots snöstormen utanför fönsterglaset.

Här, är det så slaskigt.
Jag kom hem nyss alldeles genomblöt om strumpor & fötter...skulle behöva allvädersstövlar istället för kängor, tror jag ;*)

Kram, från Eva

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej.
Ser jättemysigt ut, nu blir jag sugen på att göra något åt mina stackars rester av pellisar.
Du verkar ha kläm på det där, de kommer att bli jättefina.
Ha en fin helg.
Kram Zara

Lisas torp sa...

Så fint dina pelargoner har det i fönstret! De gillar ju solen, precis som vi!
Ja, visst är det väl för trist med detta skitväder!!!
Här singlar snön utanför nu!!! Usch! Tala om ombytligt väder!!!Det är ju faktiskt vårdagjämning om nån vecka!
Ha en fin fredag!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer blomma fint i dina fönster, och det var lite skillnad på väder. Men idag blir det bättre, fast det är kallt.
Ha en bra helg
Varm kram
AnnaMaria