söndag 7 november 2010

Söndagskväll


Hejsan!

Nu är det kvällen.
Det är så skönt med söndagskväll när man jobbat helgen och är ledig måndag.
Då kan man med gott samvete ta måndag som vilodag eller göra något annat roligt.

I stora köksfönsterna har ljusslingan kommit upp.
I verkligheten är det mysigt.Svårt att fånga på bild.


Om jag är samlare på något,så är det nog nysilver.Oputsat eller blankt.
Dessa hittade jag på Erikshjälpen för några veckor sedan.Glad!
Ganska stora för att vara sockerskål och gräddkanna.
Jag ser redan framför mig en hyacint i sockerskålen.Vackert!

Och så får man inte glömma att lägga in i pannan.
-3 grader är det ute i vinterkvällen nu.
Inne är det varmt och gott.

Ha det bra och hoppas på en solig novembervecka!

Margareta



6 kommentarer:

vadmalen sa...

Trevligt med silver tycker jag oxå. Ibland har kannorna en tendens att läcka tycker jag. En hyacint i blir nog förträffligt.
Birgit

Fågel Blå sa...

Mysiga bilder från dej min vän"!
Kram Kathrine

EM sa...

Härliga, mysiga bilder. Visst gör det gott att elda. Nu har vi fått upp värmen ordentligt i vårt gamla, dragiga hus. Ute är -7,1 grader och nu är det bara nattandet av hunden som fattas. Som tur är så släpper vi bara ut honom, så krafsar han på dörren när han är klar...
Ingen promenad förrän ok från veterinären på fredag.
kram elsamarianne

Unknown sa...

Du har det då så varmt och gott därhemma...och en hyacint blir säkert jättefin i sockerskålen.
Ja,tänk så tiden går,nu är vi där igen ~~~
Imorgon ska jag se över adventsljusstakarna...jag har så fina såna, men jag vet inte riktigt hur det blir nu när jag bor ihop med Selma Trolltass också, hon är en så nyfiken liten en, som puttar till saker och ting under sina nyfikna tassvandringar ;*)

Sussa Gott ~~~~
Kram, från Eva

vita drömmar och svarta tassar sa...

Så mysigt med slingorna!Ja de biter lite i kinderna i dag!, men solen tittade fram en stund...tur man har hund så man kommer ut..eller hur...

Ha en skön vecka
kram wivi

Rosor och Spetsar sa...

Såmysigt och varmt det ser ut med ljusslingan där i fönstret, och ved i som sprakar.
Hoppas du nu haft en skön ledig måndag.
Kramar
Annelie