söndag 7 februari 2016

Vårblommor på bord och fönsterbräda....

Hej!
Första veckan i februari har gått lika fort som alla andra veckor.
Ljuset återkommer ....det är skönt...
Det är nog längtan efter vår som gör att det blir en del vårblommor inne .


På stora bordet i vardagsrummet.
Närmast är en vårstjärna,som blommar i vitt.
I glaskupan är mina eget uppdrivna pärlisar...lite bleka blå blommor nu.


Denna terrinen står i fönstret,med ännu en kruka pärlisar,som jag drivit fram.
Jag tycker dom är så fina i detta stadiet.


På bordet i verandan  nu.
En luktviol.
Jag blev jätteglad när jag fick se en hel låda med violer i blomsteraffären.....

...doften är vårlig och underbar...
..och blommorna är så söta..
♥viola odorata♥


På fönsterbrädan en engelsk pelargon,som vi fick av vänner häromdagen.
...vit med rosa strimmor...

...hoppas den vill bo här,den är så söt...
Passar in just i detta fönstret....

Just nu är det +6 grader och nästan sol och bara lite vind....
...bra februariväder enligt mig.

Ha det så gott!
Margareta


6 kommentarer:

Cat sa...

Så vårfint! Massor av underbara vårblommor som lyser upp tillvaron.
Ha de gott. Catarina

lisashus sa...

Så många vackra vårblommor du har och vilken skön stämning de ger! Du har alltid så fint ljus i dina bilder också, och ljusare och ljusare blir det ju nu! Så härligt det är! Idag kändes det nästan som första riktiga vårdagen för mej här!
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Lisa

G:a Affären sa...

Du är så duktig som driver upp dina pärlisar själv.
Luktviol...denna söta växt med sin goda doft.
De passar jättefint i den terrinen med samma blå färg!

Vänner som kommer med blommor är verkligen goda vänner.
Pelargonen kommer säkert att trivas bra hos dig!

Kramar /Cia

Unknown sa...

Du har välidgt mycker mer Vår hos dig
än vad jag har här :)

Men jag längtar också, till vår och sommar.
Kramen♥

Monica sa...

Blommorna inne behöver jag med!! Dina arrangemang är så fina.Jag var så glad imorse tio i sju då ag körde tilljobbet de var nästan ljust ,såklart i fem påg hem trots regn var det ljust underbart! Ha en go vecka!

Snäckskalsdalen. sa...

Ohhh, violer! Tänk, dom är så söt och så fint det var med dom där i terrinen!
Agneta kram