fredag 19 november 2010

Rosentäcke

Hej alla som  tittar in här!

När jag tittar ut,så ser jag lite snöflingor i luften.
Ganska kallt och blåsigt var det när jag och Signe gick vår morgonpromenad.
Jag satte på Signe en liten halsduk i fårskinn så hon inte skulle frysa.
Vi såg nog ganska roliga ut där vi gick.
Under vår promenad fick vi säga farväl till en stor plog med flyttfåglar.
Så fort som tiden går så kommer dom ju snart igen....

Ett täcke fyllt med rosor ,har fått sin hemvist i Fållorna.
Det är så fint!
Jag har köpt det av min bloggvän Kathrine med FÅGEL BLÅ.
Kudden är egen tillverkning av gammalt hemvävt lakanstyg och spetsar.

Förra helgen hade vi fina rosor på ett bord i finrummet.

Nu har dom gjort sitt i vasen.
Men lite till kan man njuta.
Även rosenbladen är vackra.
Återbruk.

Önskar er alla en trevlig helg!
Margareta




11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej MM!
Så fint det var med rosorna.
Jag hade gärna sett en bild på Signe i fårskinnsstola.
Ha de´ gött!
Kram Karin

Unknown sa...

En trevlig helg vill jag önska Dej också ~~~

Ljuvligt rosentäcke ~~~
Och det hemvirkade därunder, så fint...ser att det är en ruta som sytts, eller virkats ihop...jag blir alltid så nyfiken på det hemvirkade ;*)
Och kudden...bedårande! Vad duktig Du är! Den har också någonting vackervirkat i sin mitt, ser jag.


Här, i mina trakter är det snömulengrått, och hemtrevlig skymning i skrivande stund.

Kramar, från Eva

Fågel Blå sa...

Hej Margareta!!!
Vilka fina bilder du bjuder på!
Och så fint täcket gör sej hos dej!!!!
Önskar dej en fin Helg!
Kram Kathrine

Skogslyckan sa...

Så fint täcker är du köpt av Kathrine. Jag har också ett gammalt svart handsytt täcke på med rosor. Slog mig när jag såg ditt, skulle passa uppe hallen nu ju...tack för inspiration och en riktigt trevlig helg till dig också.
Kram Pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint täcke, jag har ju också köpt av Kathrine så jag vet hur härliga dom är. Och rosor är alltid fint, vackert med bladen på bordet.
Önskar dig en mysig helg
Varm kram
AnnaMaria

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! V ilket härligt täcke, förstår att du gillar det! Rosor, ja det köpte jag också förra helgen, de stod så fint, står förresten ännu, några stycken!
Ha en bra helg och hälsningar från norr!
Carin

EM sa...

Vilket underbart täcke!!! Vill ha...
Du, jag skulle aldrig skrivit det om baletten, nu får jag höra det hela tiden :-)))
Vi har ju träffats så du vet att jag är inte precis av den modellen...
Nu ska jag piruetta mig ut i snålblåsten med en lullig hund. Han har varit hos veterinären och fått sövning och de har bänt o vridit i hans leder. Så nu sover han... lille gubben. Men det finns hopp om honom i alla fall.
Ha en skön fredagkväll
kram elsamarianne

4U2 sa...

Snygg filt. Rosenbladen som man låter torka kan bli fin dekoration på ett fint dukat bord.

Lisas torp sa...

Jaha, så det har börjat snöa hos er - den är väl den snön som vi får senare....brrr, så kallt det är nu!!! Jag förstår om det gick åt en halsduk i kylan!
Det ser i alla fall mysigt och skönt ut i soffan med vacker kudde och härligt täcka att svepa om sej!
Önskar dej en fin helg!
Kram
Lisa

Märta sa...

Jätte fint täcke du har köpt.
Här har det snöat och nu blåser det riktigt kallt. Hör väl till årstiden, fast jag är så glad i min vedspis o mina kakelugnar.
Ha en skön helg!
Märta

Unknown sa...

Hej!
Tack Margareta för kommentaren!
Blir så glad för alla som skriver, är dock ganska dålig på att hinna skriva och ge lika mycket tillbaka. Fick en liten lucka här på jobbet så då passade jag på att titta in till dig:)

Täcket var jättefint! Kan man köpa det av "Fågel blå" alltså? Jag är ute efter något liknande överkast eller pläd som du har på soffan. Bra att ha så man inte behöver tvätta så ofta:)

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Anna