tisdag 2 november 2010

Mellangärdet


Hej på Er!
Idag har det varit grått och regn.
Men för bara ett par dagar sedan så sken solen.
Då passade jag på att ta ett par bilder på Fållornas mellangärde.
Så länge jag minns har serveringsgången mellan vardagsrummet och finrummet kallats just mellangärdet.


En bokhylla och tallrikshylla på ena sidan.


På andra sidan skåp och lådor.
Detta gjordes om för ett par år sedan och blev så bra.
Mycket bra förvaring.


Här en bild från vår ljusa veranda.
Nu lite " allhelgonapynt "på bordet.

Idag har kusin Lasse varit på besök.Han har bytt däck på vår bil.
Sen frågade han om hängrännorna var rensade.Det var ganska länge sedan om man säger så.
Fram med stegen och handskar och spann.......Så nu är det gjort också.
Lite löv blev också ihopräfsat.
TACK LASSE!!!

Ha det så bra!
Margareta

11 kommentarer:

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

gokväll oj va underbara bilder hemifrån dig..kram sussie

[ c o y o t e ] sa...

Härligt att ha det gjort nu..
Snäll lasse ni har..

I mellangärdet är det lika fint som i det övriga huset..

kram från en trötter mia..

Rosor och Spetsar sa...

Vilket härligt namn och passande.
Fint som överallt hos dig
Kramar
Annelie

Marie sa...

Ni har det så fint överallt Margareta, ser så mysigt och hemtrevligt ut!

Kram från ett mörkt, regnigt och blåsigt Hjo.

Marie

EM sa...

Jättefint! Så praktiskt utrymme. Och så ljust och mysigt.
Det var en snäll kusin, som fixar både bil och hängrännor. Nu är ni klara för vintern. Här spöregnar det och är inget vidare. Tur att det är ganska varmt så man behöver inte oroa sig att det här ska frys på.
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Här är man uppe med tuppen!
jag har packat dina saker, så snart har du dom hos dej!!!!
Vilket fint mellanrum, jag hade också ett sådant rum när jag bodde i ett gammalt hus inne i centrum, det kallade vi för serveringsrummet!
Så mycket fint jag kan se!!!
ha en fin dag!
Kram Kathrine

Lisas torp sa...

Vilket vackert "mellangärde" ni har! Ett sånt har jag också i min lägenhet - med lådor och skåp - rymmer massor!

Så praktiskt med en kusin-Lasse - en sån skulle jag också behöva!!!:)
Ha det gott i novembermörkret!
Kram
Lisa

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! du visar då alltid ljuvliga bilder....
Sicken hjälpsam kusin då får man mycket gjort...

Ha en mysig kväll i rusket!!
kram wivi

Anonym sa...

Tusen Tack för att jag fick titta in på Din härliga blogg.
Ljuvligt inspirerande bilder !!!

/Annie Brandt (Fd. Jönsson )

Unknown sa...

Så luftigt och fint! Förstår att det kan vara bra med ett sånt utrymme.

Så gullig Lassemannen är som kommer och hjälper till så :-)

Hoppas Du har det fint i kvällen, och dagen som är ~~~

Kram, från Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Hängrännor, där sa du något. Dom har inte vi rensat heller. Tänk att du har en serveringsgång, det är så fint. Jag hade det när jag bodde i en lägenhet i stan, och det är väldigt bra plats för förvaring. Så ljust och fint du har det.
Önskar dig en lugn allhelgona
Kramar
AnnaMaria