onsdag 28 juli 2010

En liten titt in.

Vilken härlig morgon.Vi har gått rundan och plockat vinbär och blåbär. Sen druckit kaffe ute.Livskvalite för mig.
När jag fixade till bordet häromdagen så blev det lite omstylning också. Muhlenbeckian har stått på ett silverfat på fot innan. Nu fick den komma ner i en låda som jag tror har varit hästskor i förr.Locket får fungera som duk.Ljusstaken är riktigt gammal. Har använts i pappas mostrars hönshus som lite lyse.Den är ihoplödd på mitten.Det lilla fatet i koppar har Birgitta gjort i slöjden .Det var länge,länge sedan.



Ett litet runt bord står i verandan också.

Från verandan ,via hallen in i vardagsrummet.

I en hörna vid matplatsen i köket.
Jag har målat benen på pallen jag hittade på Erikshjälpen för nån vecka sen.
Den blev fin tycker jag.

Här sitter jag i korgstolen,med benen vilande på pallen.


Detta lilla skåp och hylla är i samma hörna.

Ha en fortsatt bra dag!
Margareta

9 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Godmiddag!
Åhhhhh så fint du har det!
och vad fint möblerat det ser så lantligt och romantiskt ut!
Gillar din pall så fint tyg!
Inspirerande bilder!
Ha en fin Dag!
Kram Kathrine

EM sa...

Vad fint du har det på din veranda. De här gamla trälådorna är verkligen användbara och vackre. Ha en fortsatt bra dag
kram elsamarianne

Lisas torp sa...

Oj, oj, oj så fint du har det! Så många vackra saker och sköna platser i ditt hem!
Den fotpallen ser verkligen inbjudande ut och det verkar ju som om du har det skönt där!

Ja, visst är det livskvalitet när man bara kan gå ut och plocka både bär och lite grönsaker i landet - rena lyxlivet för mej!
Har just suttit ute i trädgården och fikat med en förbipasserande väninna och hennes man...ljuvigt skönt!
ÖNskar dej en fin kväll! (här börjar det visst att regna nu...)!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Hej Margareta,
Så idylliskt o rofyllt det ser ut hos dig, själv har jag flyttkartonger upp över örona nu ;)
Ha en fortsatt fin semester...
/Madelén

vadmalen sa...

Så fint allt blev och så visar du dina söta fötter oxå......
Kram
Birgit

Skogslyckan sa...

Ser jätte mysigt ut både i "hörnan" och på din veranda. Så otroligt duktig du är till att få till det!
Kram Pia

Unknown sa...

Hej allra käraste Margaretha!!
Så kul att stöta på dig i dag, även om det var som hastigast!! :)
Blev påmind om att gå in på din fina blogg!! Och har nu suttit och njutit en låååång stund .... Kunde till och med känna doften av dina vackra rosor...:)
Du och ditt hem utstrålar sådan otrolig idyll...med lugn och harmoni!! Precis vad jag behövde bland alla tapeter, målarpenslar, bokföringspapper, kina kartonger mm

Ha en fortsatt underbar sommar!!! tänker ofta på dig!! :)
kramar Malin

hagagården sa...

Hej
Men oj så fint du har det,vilken fin pall du har fyndat,skönt att få sitta med benen lite högt.
Kram o ha en fin dag.
ninni

[ c o y o t e ] sa...

Hej där borta!
Hoppas du har det gott! Vilket jag säkert tror att du har med...
Vilka skön sköna bilder du visar..
Njuter...

Ha en fin dag!

Kram