onsdag 5 maj 2010

Verandan

Visst drömmer jag om ett orangeri. Men jag är så glad för vår glasveranda,så drömmen om orangeri på andra sidan huset känns ändå inte som det måste bli verklighet just nu,men hoppas att man kan få till det någongång.

Lite vårstädning i veckan med ommöblering.Gamla korgstolar från loppis och ett gammalt bord vid fönstret.



Fårskinnet fick ligga kvar i stora korgstolen
Pelargonkudden har jag sytt för något år sedan.


I de små stolarna är loppisfyndade örngott på kudden.
Den lilla plattan i fönstret köpte jag på Lantligt i söndags.


Detta fina olivträd fann jag på Netto i måndags.Billigt var det.
En gammal plåtburk får vara ytterkruka.Har målat FÅLLORNA på burken med hjälp av schablon.
Burken kostade 5 kr på loppis och det tycker jag nu att den var värd.



Det är så roligt att så många tittar in på min sida!
Välkomna åter!

Ha det bra i det kyliga vårvädret!
Margareta

14 kommentarer:

~ Hennes Rum ~ sa...

Å såå fiiint du har det i din glasveranda!
Luftigt, romantiskt, gammaldagscharmigt...ja, allt!

Korgstolar är så härliga, tycker jag. Och så knäpper det lite småmysigt i dem när man har suttit en stund, och reser sig upp...Kattorna strimlade ner min gamla kära ;*)

Kram från Eva

Pilgården-Susanne sa...

Hej! Vilken fin veranda! Första gången jag kikar in hos dig! Ska kolla lite till, det ser så fint ut!
Kram Susanne

[ c o y o t e ] sa...

Underbara verandan!! Fina korgstolar med många fina kuddar i med..
Vet du.. Idag har jag letat runt som en tok efter en liknande kudde som jag ville ha på lustfyllt.. Utan resultat...suck...
Har du nått tips om var jag kan hitta en sådan kanske..

Må bäst!
♥Mia

hemtrevnad marie sa...

Å, själv drömmer jag om en glasveranda och tycker din tillhör de allra vackraste!!
kram på dig!

hagagården sa...

Men oj så fint du har det i glasverandan,helt underbart!!!!
kram o ha en fin kväll.
ninni

Rosor och Spetsar sa...

Din glasveranda är så ljuvlig, rena drömmen, och att du hittat 2 söta korgstolar på loppis så härligt. Kuddarna är jättefina.
Kram
Annelie

Roseny Crisp sa...

Parabéns pelo maravilhoso blog,inspirador e aconchegante.
Abraços

Roseny
.¸¸♥♥.¸¸♥♥

Congratulations on the wonderful blog, inspiring and welcoming.
Kramar

Roseny
.¸¸♥♥.¸¸♥♥

LantlivsAnette sa...

Nämen du !!! Sååå fin blogg du har..och vilket vackert hem !! Jag hittade hit genom Marie Vita ranunkler..vad glad jag blir, länkar dig direkt..
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har en jättefin glasveranda, du kan gott kalla den ditt orangeri. Skönt med fårskinnet, det är fortfarande lite kallt och sitta. Och vilket fint olivträd du köpte, superbra med den målade burken. Du har så fina växter på din veranda så det blir som ett orangeri.
Ha en fin dag
Stor kram
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åh sån fint jag smälter..... jag har ställt mej som följare här hos dej!
Ha en fin dag!
Kathrine

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! så underbart fin veranda du har me like!!
Ja nu ska man passa på att köpa olivträd om man bor häromkring i Tranås tog de nästan sjuhundra för ett i din str..någon gång ska man ha tur...
Ha en bra dag!!
kram wivi

Lisas torp sa...

Vilken ljuvlig glasveranda! Den är ju som en dröm och fönstren såååå vackra! Jag kan tro att det är inspirerande att fixa och dona där! Så fint du har gjort med alla möbler och saker! Jag kan tro att växterna stortrivs där!

Kram
Lisa

Anonym sa...

Hej mitt namn är Caroline och jag och min sambo sitter och tittar på alla möjliga bloggar och hemsidor för att finna lite tipa och idéer. Vi ska bygga vårat hus själva och helt i gammal stil..Eran glasveranda är super fin och vi blev super intresserade av vart ni köpt fönstrena och dörren??Skulle gärna vilja få lite hjälp med de..Tack på förhand..MVH Caroline
carolinedavidsson83@hotmail.com

Anonym sa...

Hej! Vilken underbar glasveranda! Vill ha något liknande! Var har ni fått tag i fönster och dörrar? Väldigt tacksam för svar. Min mailadress är fridalundkvist79@hotmail.com

Tack på förhand!
Hälsningar Frida