söndag 20 november 2022

Så blev det vinter

Hej!

Väderleken ändrar sig fort.

För en vecka sen var det nästan sommartemperaturer,

nu är det minusgrader och snö.

Bara lite snö här,men det är halt och lurigt. 

Ett köksfönster har fått amaryllisar på fönsterbrädan.
Dom ska bli vita.Kanske dom inte hinner slå ut till första advent, 
men då blir det till andra advent.
Det är roligt att följa deras utveckling.


Jag fick se en kudde i Önskas skyltfönster.
Såg genast att den skulle passa i soffan nu i vintertid.
Det gjorde den.


Här är min pågående stickning.
En tröja med lång ärm.Ska snart sticka ribben nertill.
Sen är det "bara"ärmarna kvar.
Jag har stickat en innan till mig, med blå färger i oket.
Denna är till B.
Tröjan heter Austasjön .Design av Erika Åberg.
Oket är väldigt rolig stickning.

Ha det så bra!
Margareta







4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Stickar också, men en enkel knäppkofta. Inte så avancerad som din! Vill gärna ha något för händer framför tv:n. Här snöar lite först idag, inget att prata om egentligen. Men ljust och vackert blir det.
Inga amaryllisar hos mig än. Men snart så...

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Full snöyra här på ön! Jag kan faktiskt inte sticka, kanske något att lära sig framöver? Din tröja är ljuvlig!!
Hoppas du får en fortsatt fin vecka...
Kram från Titti

lisashus sa...

Ja, plötsligt blev det vinter! Tala om snabba kast!
idag är det lite regn här, ovanpå den myckna snön.
Vilken söt kudde och så fin tröja du stickar!
Ha en fin fortsättning på veckan och ta det varligt med halkan!
Kramar
Lisa

Evas Pyssel sa...

Vilken vacker tröja du stickar. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet. Kudden passade verkligen. Ibland behövs den där "pricken över i". Ha det fint önskar Eva