söndag 3 juli 2022

Rosor,fynd och första luktärten

H ej!

Sommaren är kanske som finast nu.

Har varit jättevarmt,men nu alldeles lagom.

Rosorna trivs.Igår ,tror jag det var rosens dag.

Kängrosorna vid lagårdsväggen.
Den rosa är New Dawn och den röda är Flammentanz.


Flammentanz


New Dawn


Honungsros på båge.


Några olika rosor vid uthusväggen.


Så gjorde jag ett fynd häromdagen på Erikshjälpen.
Jag bara tyckte detta kopparfat var så fint.
Ett litet hål på sidan,men vad gör det.
Här har jag en skål med en pion.
Tänkte sen att jag kan plantera något.....eller...


Första luktärten




Ha en bra sommarvecka!
Margareta
















3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja värmen har varit helt galen men nu känns det svalare! Det är verkligen ett rosår i år, sååå fint!
Sommarkram från Titti

lisashus sa...

Alltid kul när ens ansträngningar ger resultat, som dina luktärter! Så fint!
Vilka fantastiska rosor du har och vilken ymnig blomning! Åh, så vackert.
Det har gått väldigt snabbt med blomningen i värmen. Jag hann knappt med pionerna i värmen. Tur att rosorna kommer efter så man kan njuta lite ändå.
Vilket vackert kopparfat du fyndat!
Kram
Lisa

Anne-Mari sa...

Åh,så fine roser du har! Så vakkert med roser som blomstrer overdådig!
Lukterter er også fantastiske. Mine har netopp begynt å blomstre også.
I år har jeg fått til den perenne erten "Rosenvival". Jeg fikk frø for et par år siden , men først i år tok de seg.Den har vokst seg stor og har knopper nå. Venter spent på å se den i blomst!
Ønsker deg en riktig fin Juli!
Vh.Anne-Mari