söndag 21 november 2021

Julmarknad,första kransen....

Hej!

Idag skiner solen!!!

Igår var det grått och regn hela dagen.

Trots att vädret är lite grått och blött så blir man påmind att det snart är både advent och jul.

Julmarknaderna pågår för fullt.

Förra helgen besökte jag julmarknaden i Segerstad.

Mysigt.

På julmarknader får man handla,så tänker jag. 

Ett köp var planerat.Ett nytt lammskinn till kökssoffan.
Det gamla fick flytta ut till växthuset.
Lilla Stina blev så belåten med sitt nya skinn.
Mjukt och glansigt och krulligt....vad kan man mer begära.
Skinnet kommer från Vadet gård i Torskinge.
Carina har jättefina skinn. Man kan köpa direkt hos henne i gårdsbutiken.
Dessutom finns en massa annat fint.




Ett helt oplanerat köp blev det också.
Kunde inte motstå denna kudde.
Den är nu placerad i vardagsrumssoffan.
En dam från Ramkvilla har tillverkat den.
Broderiet i ullgarn på vadmal.Tror det heter påsöm.
Kantad med lammskinn.


Min första vinterkrans för iår.
Plockade gran,tall och en i skogen.
Sen blev det nypon från honungsrosen och lite bruna ormbunksblad.
Stommen är en lång grankvist som jag gör en cirkel av.


En gammal julros som blommar så fint.

Ha det bra!
Margareta








3 kommentarer:

lisashus sa...

Så härligt med både fårskinn och vacker kudde - oj, så fin den var med broderi och allt! Klart Stina måste prova nya skinnet.
Vilken jättevacker krans du har gjort! Måste ut i skogen idag och se om jag hittar lite ämnen för pyntet.
Visst är det härligt med solen, den lyser här också!
Ha en fortsatt skön söndag och tusen tack för goa kommentaren hos mej!
Kramar
Lisa

Solstrimmor sa...

Underbar kudde! Roligt med sånt som inte alla har. Och nytt fårskinn åt Stina, hihi, en tidig julklapp kanske?
Så fin krans du gjort, känner doften av gran och tall. I år gör jag inga kransar alls, sätter upp gamla plåthjärtat på ytterdörren med röda Leksandsband, det duger bra. Men lite ris sätter jag i krukor och vaser för doften vill jag inte vara utan.

Önskar dig en fin adventsvecka.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Fårskinn kan man aldrig få för många av och kudden är magisk! Kransen också!
Önskar dig en härlig 1:a advent...
Kram från ett grått Öland & Titti