söndag 26 september 2021

HÖST

Hej!

Idag är det en fin höstsöndag.

Lugnt och stilla.Solen skiner.Ganska varmt. 


Lönnarna börjar få fina färger.


En del växter får gå in i vintervila.
Igår var det klöverns tur att få komma in i lagårn.
Den får vissna ner.Till våren tar jag de små rhizomerna och sätter i ny jord.


När jag ställde skottkärran vid lagårdsväggen,böjde sig en ros över kanten.
New dawn.
Den har blommat hela sommaren.


Några tidlösa.


Vid dagens skogspromenad var denna stubbe fylld med svamp.
Ett naturens konstverk.


Så fint!


...och här i gröna mossan plockade jag trattkantareller.
Det var alldeles tyst och mjukt,bara en ekorre som hoppade i någon tall.


Dagens...


Ha det bra!
Margareta


3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja härliga höst...fin på så många sätt :) Ljuvliga bilder du bjuder oss på denna söndag...
Kram från Titti

lisashus sa...

Allt har sin tid, så även hösten. Så mycket vackert nu också, och det ryms också en skön känsla av att få städa undan och förbereda inför nästa årstid. Så många lyckoklöver du har och så fina.
Lycka att ha en vacker skog att ströva i! Min har de huggit ned och jag känner sorg över detta, men njuter av dina härliga bilder!
Kram
Lisa

karin e sa...

Så mycket vackert du har nära dig����