söndag 14 februari 2021

Livet går vidare.....

Hej!
Det har varit en kall vecka med -20 grader flera nätter.
Dagarna har varit ljusa och fina.
I onsdags var det begravning för Gunilla.
Det var så ljust och vackert mitt i sorgen.


Idag är det fastlagssöndagen och Alla hjärtans dag.


Om man tittar riktigt noga kan man se en domherre uppe vid fågelhuset.
Honan sitter nere på marken.
Så fint med domherrar i den bländande vita snön.

 
En liten sådd har det blivit.
Tittar man riktigt noga där,så finns det liv i krukan.


En kastanjeknopp....


Det kommer nog blommor på mina pärlhyaciner som jag satte i höstas.
Krukan står svalt i verandan.
Det gröna växer.


Detta är troligen de sista kameliablommorna
för denna omgången.Det har varit många blommor iår.



En dag när solen värmde i växthuset ,vågade sig lille Sven ut.


En vacker tulpanbukett på köksbordet,
som vi fick häromdan.


En bild från kyrkan,med vackra blommor.



 Fick ett kort från Hundstallet,som jag tycker är så fint,
så jag delar med mig det till Er alla
på Alla hjärtans dag.

Margareta





1 kommentar:

lisashus sa...

Tänk, att fettisdagen och alla hjärtans dag infaller på samma dag! Din semla ser verkligen god ut.
Vilken fantastisk vinter vi har, med både snö, sol och kyla. Riktigt kallt här också, men det är ju bra att snön ligger kvar ändå.

Jag förstår att det var en fin begravning och så fint med alla blommor.
Nu får vi vänta på våren och hoppas att den dyker upp när den ska!
Kram och sköt om dej!
Lisa