söndag 10 januari 2021

Nytt år med snö....och lite grönt

Hej!

Plötsligt har det gått mer än en vecka in på nya året

Snö har det kommit och halt är det.

Dubbarna är påsatta på stövlarna.

F.ö är livet tungt......men tiden går fort ändå.

 

Igårkväll när jag och Stina var ute tog vi en bild på den snöklädda granen.
Utegranen är så fin iår och med lite snö blir den ännu finare.



Jag tittade till växthuset igår och lyfte på en skyddande kruka och
därunder fanns pärlhyacinter pågång.


Rosmarinen ser fortfarande fin ut.
Klarade sig bra förra vintern,så jag hoppas den vill vara med även iår.



Några gamla taklökar i växthuset.


En nergrävd ormbunke och en ros.
Fint med lite grönt så här i januari.
Men jag antar att det blir brunt såsmåningom när riktiga kylan sätter in.



Så har jag stickat en sjal under helgerna.
Köpte ett kitt med garn och mönster.
Mjukt garn av merinoull/silke.
(Alla dubbelhakorna kom med på bild också.)

Ha det gott!

Margareta


3 kommentarer:

lisashus sa...

Så snabbt det går och redan en bra bit inne i januari! Så fint med snön, men den kan ju också ställa till det. Hoppas att det blir lite lagom. Här vräker snön ner idag efter en solig morgon.
Så härligt med ditt växthus! Som att bevara sommaren lite.
Vilken jättefin sjal du har gjort! Super fina färger!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Så tråkigt att ni inte mår riktigt bra. Tur att vi nu har nerförsbacke mot våren! Som ju redan börjat så smått hos dig.
Snygg halsduk, fina färger, dubbelhaka har vi minsann allihop!

Önskar dig en fin vinterdag, här skiner solen idag!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ingen snö alls här...men det är vi inte så vana med här på ön :)
Sjalen är underbar och färgerna gillar jag verkligen! Kul att ha lite att göra denna trista tid...
Kram från Titti