söndag 4 oktober 2020

Dahliabad,höstsilverax....

Hej!

Ännu lite mer av hösten.Ljummen höst är det nu.

Idag lite blåsigt och troligen blir det regn.

Igår plockade jag potatis tillsammans med grannen.

Stora,fina ekologiskt odlade potatisar.(Glömde ta nån bild)


De sista dahliorna.
Jag har klippt ner dom och grävt upp rötterna.
De var alldeles bruna i bladen och frostskadade.


Lite jordgubbar i början av oktober från krukorna.


Höstsilverax.
De klarade sig från frosten,så nu har dom slagit ut.
De doftar smultron.


Lite extra blomning i växthuset.
Bra att sätta in höga växter där när höstvinden drar fram.


En bild från morgonen,på PennyLane.
Denna ros har börjat att blomma igen.

Hoppas din kommande oktobervecka blir bra.

Margareta 

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Härliga höstbilder och ja, höstsilveraxen doftar helt magiskt :)
Ha en fin söndag!
Kram Titti

lisashus sa...

Ljuvliga höstbilder och säkert klokt att sätta in en del i växthuset nu när höstvindarna börjar. Idag och igår har det blåst mycket här och idag regnar det dessutom. Riktigt höstväder alltså!
Åh, vad ditt silverax är vackert och så fint att ha en del blommor kvar ändå.
Nu får vi njuta av hösten.
kramar
Lisa

Solstrimmor sa...

Mycket fint blommar ännu i din trädgård. Här har inte varit frost än, jag kollar varje kväll för mina pelargoner står i sitt finaste flor. Jag vill inte ta in dem än.
Din mössa är alldeles fantastisk, lite släkt med finkoftan tror jag? Och nu håller du på med en till... ja, man måste ha nåt för händer nu när höstmörkret sänker sig över oss.

Önskar dig många fina trädgårdsdagar nu i oktober också.
Kramar från Eva-Mari