söndag 12 juli 2020

Sommardagar,utflykt....

Hej!
Ibland skiner solen och ibland lite regn
och så blåser det förstås.
Men jag tycker det är ganska lagomväder nu.


Blomning pågår.


Dagens port.


...och vinbären på stam är snart färdiga att plocka.


Inga vidare utflykter blir det av olika anledningar.
Men en dag i veckan blev det en tur till Öland.


Jag var hos keramikern Maria Malmsten i Stora Frööö.
Jag gillar all hennes keramik.
Jag var ensam i butiken,så inga problem med att hålla avstånd.

Ett besök på Capellagården också.
Där var mer folk,men det är stora ytor ute.
Fint.


Två blommor från Maria
som ska sitta på en pinne ute.


Den lilla tekannan ville absolut följa med mig  hem.
Mugg i samma gröna nyans fanns redan härhemma.


Mårbacka i växthuset.


Dagens potatis.
det var Timo,jag satte i våras.
De är jättefina och goda.


Sommarringar!

Ha det bra!
Margareta


1 kommentar:

lisashus sa...

Visst är det härligt med en liten utflykt då och då om allt verkar stämma. Härliga Öland och så fint du hittade där. Jättefin tekanna och att du hade koppen sedan tidigare. Skönt att få lite perspektiv på tillvaron som ju utflykter gör.
Visst är vädret perfekt just nu - lagom temperatur, man kan andas, och så lite regn då och då! Sååå skönt, tycker jag och jag ser ju hur fint du har det i din trädgård också! Alltid fint med egen potatis, och allra godast!
Ha en fin fortsättning på juli! Hoppas att vi slipper mer värme än så här.
kram
Lisa