söndag 8 mars 2020

Tranorna och så blev det en klänning...

Hej!
Förra söndagen var min första bild en snöbild.
Idag blir det mer en vårbild med tranorna.
Vädret skiftar fort.
Nu är tomatfröna i jorden också.


Är det kanske det gamla tranparet som kommit iår igen.
Jag tror det.
De ropade mycke första dagen....precis som de skulle hälsa och visa att de kommit.


En mörk julros från trädgården.


Kunde inte motstå en fin kruka med kungsängslilja.
Nu får den blomma i verandan och sen får jag gräva ner lökarna ute.
Rutiga blommor är något visst.


Här var det en ranunkel.
vilka skönheter det finns....


Mörkbladig klöver är också fint.
Jag väckte några knölar,så här lite tidigt,från sin vintervila.


...och så blev det en klänning av tygfyndet från Erikshjälpen.
...bara lite vidd i kjolen och fickor i sidorna.


Jag blev nöjd .......
Särskilt halskanten,tycker jag blev bra.
Sen letade jag på knapplagret och det blev varannan ljus och varannan mörk blå.
Lite tyg finns kvar.
Kan ju bli en kjol eller en kudde eller.........

Ha det bra!
Margareta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Våren har verkligen gjort sitt intåg hos dig. Så många söta blommande växter du har! Trevligt att få hälsningar från tranparet, säkert samma som återkommit. Hos mig har våren avstannat, det har blivit vinter, väl sent och helt onödigt. Men vad gör man?

Du har inte bara gröna fingrar, du är duktig att sy också! Visst är det kul när man hittar sin egen stil. Kul att se en glimt av dig också, hej, hej!

Må gott.
Kramar från Eva-Mari


lisashus sa...

Härliga vårbilder du bjuder på, både blommor och tranor! Den ranunkeln var verkligen fantastiskt vacker!

Så duktig du är på att sy! Du är så fin i din klänning och halsringningen imponerar verkligen! Det är såna detaljer som förhöjer det hela! Mycket fint!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kramar
Lisa

Anne-Mari sa...


Så herlig med vårblomster! Her spirer det i blomsterbedene, men ingenting blomstrer enda. Jeg har også vekt opp min Kløver fra vinterhvilen. Dvs både den røde og den grønne begynner nå å bli ganske store.
Så fine klær du syr deg! Morsomt med en ny (gammel) hobby.
Nå håper jeg vi snart får litt mer sol og vårvarme. Her snødde det i dag, men vi er jo bare i Mars.Jeg er visst litt utålmodig!
Ønsker deg fortsatt fine vårdager1
Vh.Anne-Mari

HWIT BLOGG sa...

Men så fint! TÄNK att kunna sy...
Våren var här men sen kom snön! Vilket galet väder vi har :)
Kram från Titti