söndag 27 oktober 2019

Sätta vitlök och amaryllis...

Hej!
Klockan är omställd till vintertid/normaltid.
Nu blir det ännu tidigare kvällsmörker.
Men det finns ju  ljus att tända.
Nog märks det av att det snart är vinter.


En dag i veckan då solen sken och jag har ansat till,
delar av köksträdgården.
Fått delvis hjälp av rådjuren,som betat av mangolden.


Här är vitlöken på gång att planteras.
Hade eget utsäde iår.


En stor samling gäss på väg söderut.


Ännu en plog.....
Det är lite vemod.
Men snart kommer dom åter.


Amerikanska blåbär har fina höstfärger.


Doftvioler kommer tidigt på våren och kommer igen sent på hösten.
Jag tänkte inte så mycke på att dom blommade,
men så kände jag doften av violpastiller.


På köksbordet.


Den första amaryllislöken är planterad.
Om man tittar riktigt noga syns två knoppar.
Den ena knoppen syntes inte när jag planterade.


Cyklamen är en fin höst/vinter blomma.

Ha det så bra!
Margareta

3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Amaryllislökar, jaa! I år ska jag plantera egna, har inte gjort det på många år. Tack för inspirationen!

Ha fortsatt fina höstdagar!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Fina höstbilder! En hel del fixande som hör hösten till nu. Du har verkligen bäddat för höst och vinter, med vitlöksutsäde och amaryllislök. Så fint att den har knopp redan, då är den ju på gång.

Ja, mörkare är det och många ljus behövs nu. Själv ska jag byta till vinterdäck idag, för här har vi minusgrader och frost.

Kram
Lisa

yanmaneee sa...

hermes belt
yeezy boost 350
longchamp handbags
curry 5
yeezy boost 350
yeezy 500
christian louboutin
golden goose sneakers
birkin bag
louboutin shoes