söndag 1 september 2019

Fridhemsberg och Håkesgård....

Hej!
Igår var det dags för en utflykt.
För min del behöver det inte vara något nytt ställe.
Känns tryggt att återvända dit ,där man gillar allt.


Först stannade jag i Fridhemsberg. 
Ett litet samhälle utanför Ullared.
Den jättestora kransen fanns utanför Blomsterfrid,som är en väldigt fin blomsteraffär.



Mitt över vägen finns ett så mysigt bageri.
Lite gott bröd fick följa med hem.


Sen körde jag en liten bit till mot Varberg.
Till favoritgården Håkesgård.


Fina myrten står på innergården.
Ankorna har ett krypin därunder.

Inne i butiken.


Bara fina saker i denna gamla miljö.


Dessa fina bräden....


Ljusstakar av maffigt slag


Utanför ingången till huset där ägarna bor.


Ett jättestort friland med självplock av blommor.


Dalior fanns i mängder.


Ett enkelt men effektfullt stöd till luktärtor.


Det finaste tunnelväxthus med mängder av tomater...


Ett mindre växthus,där man gärna sitter ner en stund.


Fina vita påfågelsduvor på verandataket.


Gofika serverades.


Min egenplockade bukett från Håkesgård.
Vasen köpte jag hos Blomsterfrid.
Ett litet lock till vasen,så man kan arrangera lätt,en blomma eller flera.


Från dagens morgonpromenad.
Naturlig äkta konst.

Ha en bra första septembervecka!
Margareta

2 kommentarer:

lisashus sa...

Vilket härligt och spännande ställe! Säkert inspirerande också!
Här har det åskat och regnat och man hoppas att det inte ställt allt för stora besvär i landet!
Kram
LIsa

Solstrimmor sa...

En sån fin utflykt, ett ställe värt att återvända till... många gånger.

Glad september!
Kramar från Eva-Mari