söndag 19 maj 2019

Trädgårdsdax varenda dag.......

Hej!
När de kalla nätterna tar paus och det kommer lite regn och det är lagom varmt,
då mår trädgården bra.
Det är mycke som behöver skötas,
lite varje dag,blir det.
Färdig blir man aldrig,och väl är väl det.

En del av köksträdgården. 
Sallad och dill i den runda rostholken,kommer fint.


Surapeln blommar rikligt.
Det hörs lite surr.....,men det borde vara mer.


Här pågår luktärtsutplantering.


En gammal dubbel väldoftande pingstlilja.
Den är jag glad för.
Fick några lökar av min f.d chef,förra sommaren.
Hon delade med sig av ett gammalt bestånd.
Jag satte ett litet staket runt lökarna,som skydd för allt ont.
Tänk att det blir fem blommor!!!!!


En skönhet.Doften!!!


Lite vårblommor på bordet i växthuset.


Stina pratar med Sven.
De äro goda vänner♥


Dagens blommor på köksbordet.
Jag plockade både smörblommor och liljekonvaljer på vår morgonrunda.

Ha det bra i vackra maj!
Margareta


2 kommentarer:

lisashus sa...

Så fint du har det i din köksträdgård och, ja, lite överallt förstås! Så välskött och fint! Äntligen börjar det arta sej med värmen och vädret. Betydligt skönare ute nu och lite regn har vi också fått, så välbehövligt!
Trädgårdsarbetet pågår ständigt här också, oj så det växer överallt nu! Vilken rasande fart allt har!
Så gosigt med både hund och katt - rara vänner.
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Du har det så underbart! Men jag vet att det fordrar hårt arbete att få det så. Hoppas du kan vila också?

Den bästa av tider är nu!
Kramar från Eva-Mari