söndag 24 mars 2019

Vårvindar friska.....

Hej!
Många vårtecken nu.
Tranorna ser vi varje dag.Kanske är det samma par som innan.
De pratar gärna när dom ser oss.
Massor av bofinkar vid fågelhuset och ibland hör man deras fina sång.
Koltrasten sjunger också.
Citronfjäril,såg jag flera av häromdan,i skogen,
och vårdagjämning har det ju varit.

Så har jag börjat vårstäda lite i trädgården...bara börjat.


Gula krokus lyser fint när solen skiner.



Lila små krokus.

En fin "påsklilja" i krukan utanför ytterdörren.


Här är korgen i växthuset,som jag satte ihop mitten av februari.


En radda till med krokus.


Inne grönskar det också .
Detta är tomatplantorna.Nästan alla har kommit upp.
Jag gör krukor av tidningspapper och sätter ett frö i varje.
Nu behöver jag fylla på jord.
Sen blir det skolning om några dagar.


Fullmånen.


Sven ligger gärna i växthuset på dagarna.
Med huvudet på en hemvävd pläd,blir det riktigt skönt.


En nyköpt saintpaulia .
Jag tycker de dubbla små blommorna är så söta.

En dag var det kålpuddingens dag.
Gott!

En annan dag var det räkmackans dag.
Det är också gott!
Lite fest en vanlig vardag är inte fel.

Ha det så bra den sista veckan i mars!
Margareta



3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka vårdagar vi har haft, men otroligt blåsiga! Härligt när det äntligen är vår på riktigt och så många härliga vårblommor du har hos dej! Jag har också börjat städa lite i trädgården, men vinden låg på så det gick knappt att vara ute.
En härlig tid är det verkligen för både fyrfotingar och människor!
Ljuvligt gott med kålpudding - en klassiker! Mums!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Dina bilder är verkligen sprängfyllda med vår! Härligt att vi äntligen kan säga att den kommit nu. Här håller snön på att smälta bort och jag kan ta korta promenader runt kvarteret, äntligen kan jag känna mig som människa igen! Är så tacksam över att ha fått så god omvårdnad. Vi har det allt bra i vårt fina land.

Önskar att jag haft en av dina kålpuddingsformar här, älskar kålpudding. Tack för tipset, ibland glömmer man bort de goda gamla trotjänarna!

Glad vår till dig!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

supreme
goyard
supreme hoodie
golden goose francy
kd shoes
supreme new york
supreme clothing
yeezy 500
bapesta shoes
kd 15