söndag 18 februari 2018

Februarifint....

Hej!
Så har ytterligare en vecka gått i februari.
Veckorna går så fort även om det inte händer så mycke.....
Allt är inte fint och lätt,antingen det är februari eller annan månad,
men en del är fint.

Här var helgens bukett.
Det blev en liten knippa ranunkler.

Ranunkler är verkligen vackra.

Elefantöronbebisar.
Jag fick slänga en gammal som började tappa blad.


En hortensia,som står i lagårn,grönskar så fint.
En annan ser helt död ut.
Men denna ser hoppfull ut.


Promenad lördag eftermiddag,när solen höll på att gå ner.
Till höger om solnedgången är hemmet. 

I skogen,samma eftermiddag.
Solens strålar bakom trädstammarna.


En ny bok att glädjas åt.
Min bloggvän Eva-Marie Heimer Solstrimmor har skrivit boken.
Ibland klagas det på postnord,men denna bok kom i min postlåda på förmiddagen ,dagen efter det att boken var postad i Falun.


Och så fick jag se en kudde på nätet.
Försökte glömma bort den,men det gick inte.
Den passade så bra i stolen,precis som jag hade föreställt mig.


Köket.

Ha det så bra!
Margareta


3 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, dina ranunkler är ju helt underbara! Så vackra i färgerna! Så härligt när man kan smycka lite med blommor inomhus, även om det är full venter ute. Ni varkar ha ungefär lika mycket snö som vi. Ingen vår i sikte annat än med ljuset förstås, för där märker man ju en väldig skillnad nu. Tur det!

Jätteläcker kudde! Så kul att kunna njuta av lite nytt ibland.

Fint med Elefantörat där! Bra att kunna låta den leva vidar i flertal.
Själv har jag bara klippt ner mina pelargoner, men inte planterat om dem, och det här inte hänt så mycket med dem. Kanske de inte har klarat sej.
Ser att även du har fått Eva-Maris fina bok. LÄste ut den direkt! Hon är en fena på att skriva! Så roligt att få ta del av hennes böcker, och fantastiskt när posten fungerar också.
Ha en fin start på veckan imorron! Snart är februari slut också, innan vi vet ordet av. Ska bli skönt att slippa oxveckorna!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Så vackra ranunkler! Man får pigga upp sig lite inomhus med fina blommor.
Så fin kudden blev i stolen. Kul när man hittar något som man blir så nöjd med.
Elefantöron, så fina!
Det här är verkligen en bra tid för läsning. Så härligt när man hittar en riktigt bra bok. Då vill man inte att den ska ta slut.
Så mysigt ni har och så fina bilder.
Några veckor vinter till, sedan kommer våren..
Kram
Maria

Rost och rädisor sa...

Ljuvliga färger på ranunklarna för att inte tala om kudden!
/Anette