söndag 10 december 2017

Andra söndagen i Advent

Hej!
En adventsvecka ligger bakom...
Det har varit kallt och sen blev det milt och idag kom snön.
Jag har besökt julmarknaden i Apladalen,som var klädd i snö.
Lite halt att gå,men annars så fint.

Härhemma är andra ljuset tänt.


En gammal halmstjärna har kommit upp.


Julros i den gamla kopparskopan.
Detta står svalt i verandan.


Den eftermiddagen,då det var flera minusgrader


Samma dags solnedgång.


En liten röd figur,bland kottar och ljusslinga.


Och här var det julmarmelad.
Det är fikon,apelsin,kanel och syltsocker.
Smaken är JUL.

Ha det så bra i veckan som kommer!
Margareta

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Julmarmeladen ser så god ut. Jag tror jag ska ta efter dig, vilken fin julklapp det vore till den vuxenpaketlek vi brukar ha! Använder du skalen på apelsinerna också?

Hoppas ni får mer snö till jul. Det gör så mycket för den riktiga känslan. Men inomhus har ni redan jul!

Må så gott.
Kramar från Eva-Mari

Solstrimmor sa...

Tack, det ska jag prova! Kram.

lisashus sa...

Så fint på dina bilder och marmeladen ser verkligen lockande ut!
Ni har både snö och sol! Så underbart!
Här får vi snö idag - mycket snö verkar det som. Lite ljusare och mera julstämning blir det ju.

Ha fortsatt sköna dagar och en fin Luciadag imorron!
Kram
Lisa

lisashus sa...

Nu såg jag att det var frost ni hade, men säkert har även ni fått snö nu! :)

yanmaneee sa...

balenciaga
yeezy shoes
air max 270
golden goose
zx flux
cheap jordans
adidas yeezy
off white shoes
nike air max
nike air max 270