söndag 23 juli 2017

Smak och lukt av sommar...

Hej!
Dagarna går fort även om dom inte blir som man önskat...
Fruntimmersveckan  har nästan passerat...
...och nu är vi inne i rötmånaden.
Och torrt är det igen...önskar regn.

Vi har en hallonplanta i kruka.
Mycke bär iår.Goda att bara äta direkt.....


en blommande hörna på uteplatsen....


...och så luktärtorna,som blev så bra som jag hoppats.


...här är dom i landet också


..röret från andra hållet..


...lite köksträdgård.
Dillen har vi frusit in en del.
Sen är det mangold,rödbetor,morötter och potatis.
Potatisen är snart slut i detta landet. Dom är så goda och fina.
Sen har vi mer potatis, tillsammans med grannen.

...från andra hållet..


..och den fina koparaden,som kommer varje kväll..

Ha det bra!
Margareta

5 kommentarer:

Unknown sa...

Så fina bilder! Jag älskar luktärtor, de är så fina.
Vilken skatt ni har i trädgården med alla grönsaker, örter och blommor. Min lilla odling här i krukor och lådor har också växt och blivit så fina.
Ja, lite regn skulle nog inte skada för växter och bär.
Ha det så bra du också!
Kram
Maria

karin e sa...

Vilken underbar trädgård ni har!
Karin E

lisashus sa...

Vilket fantastiskt sommarparadis du bor i! Alla ingredienser finns -från odlingar till blommor. Vilka härliga luktärtor och välfyllda odlingslådor. Torka har vi också och jag längtar efter regn, även om vi har haft ljuvliga dagar med sol.
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Åh, den där koparaden skulle jag vilja se! Att bo på landet är allt bäst! Sen att ha det så fint som du, det är inte alla förunnat! Men jag vet vilket arbete som ligger bakom. Men koparaden är bonus!

Sommarkramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Så somrigt och fint du har det! Grödor som växer och så en koparad på det. Kan nog inte bli bättre!
Fortsätt att njuta!
Kramar, Ann