söndag 19 mars 2017

Mer vårtecken inne och ute....

Hej!
Vårtecken låter lite varmt och fint....
Men vad kallt det var inatt...-7,4.
Satte in några växter i växthuset igår kväll och höljde över fiberduk.
Det som växer fritt därute i naturen och trädgården,har ju en förmåga att klara kyla ganska bra.

Jag köpte ett par krukor med balkansippa.
Denna blå får blomma inne.
Den vita står skyddat ute.
Sen får jag gräva ner dom i något land.


Balkansippan får stå i finfina krukan.


...så söta..


..en bild till..


...ute vid en sten blommar krokusen lite grann..


..gräslöken kommer fint...
Igår kväll hade vi klippt gräslök på ägg o sillsmörgås.
Kan bara säga att det smakade vår.


Ekarna är fortfarande vid liv i sina flaskor.
Börjar bli mycke rötter nu.


...och en fluffig nejlika,inne på sin tredje vecka.


När jag var i Hjo,häromsistens,så köpte jag en lampa.
Ingen dussinvara precis.
En gammal veckad glasskärm med röd kant..
En ny tvinnad textilsladd fanns med,men jag fick förlänga den..
...eller rättare sagt jag fick hjälp med detta..

...det blev bra..
I skarven från den sladd som fanns med lampan och den som jag köpte till,
har vi satt en lyseknapp...fiffigt.
Och sen en vanlig kontakt i vägguttaget.

Imorgon är det vårdagjämningen!!!!

Ha det bra!
Margareta



5 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Kalla nätter här med, men härligt i solen på dagen. Snön är nästan borta nu och lite snödroppar visar sig här och där. Vårfina bilder du visar!
En härlig tid som börjar nu!
Ha det gott!
Kram, Ann

lisashus sa...

Denna Balkansippa är ju helt underbart vacker! Vilken vårkänsla man får!
Jättekallt inatt här också och man ser att krokusarna riktigt kniper för kylan, men de syns i alla fall. De har ju lovat värme nästa helg, så då får vi hoppas att växtligheten får sej en skjuts!
Den lampan är såååå jättefin och passar ju perfekt hos dej!
Har en liknande, men den är nytillverkad, från Lampaffären i Gamla Stan! Min har blå kant, men har ingenstans att ha den just nu, men jag blir sugen när jag ser din!

Så fint dina ekar har tagit sej! Då trivs de hos dej!
Önskar dej en skön och härlig vårvecka! Imorron är det ju vårdagjämning!
Vårkramar
Lisa

Anonym sa...

Så fina och våriga bilder! Och lampan som är så fin! Ja, nu är man glad och tacksam för alla vårtecken. Vårdagjämning idag!
Ha en fin vecka!
Vårkram
Maria

lantliv på liljegården sa...

lantlivpaliljegarden.blogspot.se
Jag njuter också av alla små vår tecken som visar sig, tycker att våren är den bästa tiden på året....för då har vi allt underbart framför oss.
Idag lät jag lammen få komma ut en stund och spana in våren, men de tyckte att det ännu var för kallt och skuttade snabbt in igen i stallet.
Du får som jag, njuta av nuet.
Kram Ingela

HWIT BLOGG sa...

Visst är den söt balkansippan! Underbar kruka du har där också :) Varje litet vårtecken är så välkommet och några dagar av sol lär göra susen tror jag...
Ha fin torsdag!
Kram Titti